Hvilket lydkort?

  • Hey tweakers,


    Min kammerat leder efter et lydkort som han kan bruge til sit surroundsound. Han snakker om at connecte 5.1 i stuen og yderlig 2 højtalere på badeværelset, men jeg mener at det vist kræver en reciever og ikke et highend lydkort. Correct me if i'm wrong.


    Krav:


    Det skal have digital udgang.
    Skal kunne levere god lyd til film og musik.
    Behøves ikke at være det dyreste. :crazyeyes:



    /Hampen

  • Så er der lidt at kigge på


    http://xs-sound.dk/


    Alle highend producenter indenfor lydkort understøtter det som din kammi efterspørger. Auzentech eller Audiotrak, så går han ikke helt galt i byen ;).


    Brug lidt tid og læs detaljerne om de kort, som der fattes interesse for, men de fås fra en ca. 800 og opad.
    Samtidig med skriver både Auzentech og Audiotrak deres egne drivere, så eventuelle problemer mellem fx. X-fi kort og win7 er elimineret allerede fra en start af og der er som regel osse flere indstillingsmuligheder end der normalt er i Creatives egen driversuite.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Super - Jeg takker og bukker :9xo

  • Lige en advarsel: Auzentech prelude 7.1 virker ikke med MSI Diamond ultra-SLI bundkort =(
    Har det selv... men lydkortet er mega fedt i sig selv, det koster desværre også lidt (ca 1500kr)
    mvh Wigo "the noob"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wigo
    Lige en advarsel: Auzentech prelude 7.1 virker ikke med MSI Diamond ultra-SLI bundkort =(
    Har det selv... men lydkortet er mega fedt i sig selv, det koster desværre også lidt (ca 1500kr)
    mvh Wigo "the noob"


    Det er til et Asus 775 socket så det går nok.