800Mhz FSB på 533Mhz Board

  • Som overskriften siger?


    Kan man montere en pentium 4 800Mhz Cpu, på et board der understøtter 400/533 Mhz FSB?


    Er total Noob til Intel, men skal opgradere min søns pc, og har fået tilbudt en hurtig processor af en af brugerne her fra.
    P.S. Der må gerne grines ;-)


    Sweet_Dane

  • Jeg vil umiddelbart tro at det ikke kan lade sig gøre, men man ved aldrig.


    Den nemmeste måde at finde ud af om det kan lade sig gøre er ved at se på fabrikanten af bundkortets hjemmeside, til det skal man naturligvis bruge modelnummeret på bundkortet.


    Hvis du ikke har det kan du hente CPU-Z og se på mainboard tabben (evt tage et screenshot så vi kan se det hvis du skulle være i tvivl).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Er du rigtig ski' heldig findes der en bios opdatering som kan få det til at fungere, men umiddelbart vil jeg sige nej, desværre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Du kunne jo lige kigge i brugt sektionen efter et andet bundkort som vil fungere med den anden CPU, de går for ikke ret mange basseører. Det var da en billig måde lige at forlænge livet på sønnekes maskine.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.