Endnu en ny PC - AMD, budget 10K

  • Har fået en mail fra en bekendt som gerne vil have en ny PC. I kender jo alt for godt rumlen. Nå men han har kigget lidt selv og fundet frem til følgende dele. Lyder de nogenlunde? Desværre ingen links da edbpriser spytter vrøvl ud for mig her til morgen. :rolleyes:


    ASUS EAH5850 DirectCU 2DIS 1GD5 - 2.489,00 kr.
    Corsair DDR3 PC1600 2x4GB Dominator - 2.078,00 kr.
    Western Digital 1000 GB - 686,00 kr.
    LG GH22NS50 Super Multi Black - 190,00 kr.
    NZXT Beta Classic Series - 351,00 kr.
    Corsair CMPSU-750TXEU - 917,00 kr.
    ASUS M4A88TD-M EVO USB3 - 885,00 kr.
    ASUS 24" TFT VW246H - 1.522,00 kr.
    Ace MO Laser Q Skull Nano - 206,00 kr.
    AMD Phenom II X4 965 Black Edition - 1.335,00 kr.

    Pris i alt 10.659,00 kr.


    Tak på forhånd for feedback. :)


    Mvh.
    Anders

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg ville tage et MSI TwinFrozR gfx, hvis du kan komme til det. Jeg bryder mig ikke meget om Asus' DirctCU køleløsning. Det er helt sikkert det næste, der skiftes i min PC :)


    Hvis han ikke OC'er, og hvis kabinet har god køling, er det mindre relevant, for det er sådan set rimelig lydløst. På HD5830 er der ikke køleblokke på hukommelsen, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med.


    Ellers ser det super ud. Har selv et "lignende" system, der med OC ligger i stort set samme ydelses-segment. Har ikke haft problemer med noget endnu, så den skal han nok blive glad for.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Nej der er vist ingen planer om at OC * græmmes og himler med øjenene :roller: *


    Har selv et 5770 TwinFrozr så kan udmærket nikke genkendende til preferencen - dét kører bare godt :9xo. Han skal da lige have valget - Så ser MSI kortet så også en del federe ud imo :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg ville tage et MSI TwinFrozR gfx, hvis du kan komme til det. Jeg bryder mig ikke meget om Asus' DirctCU køleløsning. Det er helt sikkert det næste, der skiftes i min PC :)


    Hvis han ikke OC'er, og hvis kabinet har god køling, er det mindre relevant, for det er sådan set rimelig lydløst. På HD5830 er der ikke køleblokke på hukommelsen, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med.


    Ellers ser det super ud. Har selv et "lignende" system, der med OC ligger i stort set samme ydelses-segment. Har ikke haft problemer med noget endnu, så den skal han nok blive glad for.


    Du kunne jo købe nogen og sætte på ?


    http://www.coolerkit.dk/chipse…B8leprofiler-c-30_36.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Umiddelbart syntes jeg det lyder lidt overkill at købe 4GB ram sticks, 4GB burde være nok i alt (2x2) og der er andre steder man kunne forbedre f.eks. købe en SSD, købe en 16:10 skærm i stedet for en 16:9 eller købe et bedre kabinet, f.eks. antec p180 mini.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Umiddelbart syntes jeg det lyder lidt overkill at købe 4GB ram sticks, 4GB burde være nok i alt (2x2) og der er andre steder man kunne forbedre f.eks. købe en SSD, købe en 16:10 skærm i stedet for en 16:9 eller købe et bedre kabinet, f.eks. antec p180 mini.


    jeg vil så hellere købe en Western Digital VelociRaptor disk istedet da en SSD i mine øjne er fordyr i forhold til pas og ydelse eneste en SSD faktisk vinder på når vi snakker Raid er søge tiden.


    men hva der angår 8gb ram synes jeg os stadig det er for møj har selv 4GB i min selv om jeg køre x86/32bit og der er ingen som ka få mig til at skifte til x64/64bit endnu da jeg stadig mener at det ik gir mig nok og stadig problemer med at køre dvs. ting som jeg ik har med x86.

  • Du kunne også løbende holde øje med Kompletts demoshop, hvor der ganske ofte er et 5870 til ca. 2400-2500 kr. istedet for det 5850


    Overvej evt. en psu fra CoolerMaster Silent Pro serien.. De er modulære og koster en anelse mindre end Corsair, men kommer med lyddæmpning :9xo

    Rig: i7- 950 - Asus Rampage II Xtreme - 6 gb Corsair Dominator - PowerColor LCS 5870 @ 900/1250 - WD 500GB - Seagate 2 TB (Lager) - Samsung SyncMaster 2343NW @ 2048x1152 - Corsair Obsidian 800D - Coolermaster Silent Pro 850
    Cooled by: XSPC Delta v3, EK Asus Mosfet, EK Asus Fullboard and Laing DDC Ultra

  • Nå ja. Det var sgu ikke megen forskel i prisen. Det bliver nok en X6 så hvis han kan overtales.


    @Puma: Klarer mig også selv fint med 4GB i x64 W7, men han har lagt vægt på at maskinen skal "kunne" andet end bare spil - ellers havde jeg nok foreslået en i5 750 - der er jo stadigvæk en rum tid før at alle de ekstra kerner kommer i brug - medmindre man bruger de diverse Turbo funktioner som clocker den første core op. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Nå ja. Det var sgu ikke megen forskel i prisen. Det bliver nok en X6 så hvis han kan overtales.


    @Puma: Klarer mig også selv fint med 4GB i x64 W7, men han har lagt vægt på at maskinen skal "kunne" andet end bare spil - ellers havde jeg nok foreslået en i5 750 - der er jo stadigvæk en rum tid før at alle de ekstra kerner kommer i brug - medmindre man bruger de diverse Turbo funktioner som clocker den første core op. :)


    en X6 kan faktisk fint oc til 4.x ghz uden problemer os på luft, eneste grund til en Quad-Core i5/i7 vinder er pga. Hyper-Threading som får hver kerne til at ses som 2 i windows hvilket i realiteten er snyd i mine øjne.



    da TPU testede en 1055T fik de den op på 4062mhz hvilket er meget pænt synes jeg selv ^^


    [Blocked Image: http://tpucdn.com/reviews/AMD/…II_X6_1055T/images/oc.jpg]


    AMD Phenom II X6 1055T Review (TPU)