Ny bærbar til skolebrug.

  • Hej Tweak.dk


    Lang tid siden jeg har været herinde, så har ikke den helt store forstand på edb mere :)


    Jeg skal starte på grundforløb som tømrer, og skal på en uddannelse hvor der er fag med henblik til videreuddannelse.


    Jeg skal derfor bruge en bærbar, hvilket er helt fint, har bare nogle krav :


    - 13,3"
    - Lang batterilevetid
    - Gerne 2 kerner
    - gerne pæn designet
    - helst en 6000kr maks.


    - Må da godt kunne trække nogle spil, hvis man sidder i skolen og keder sig, men ikke noget vildt stort krav :)



    Sætter især stor krav på tommerstørrelssen, da jeg ikke gider og have en stor bærbar med til at ligge i tasken der vejer et helved. Der behøver ikke være dvd drev i den, da jeg har min stationære til det pjat :)


    Har selv lidt i tankerne:
    Asus UL30A
    Leonovo IdeaPad U350


    Hvis i har nogle, som kan overholde nogle af de krav, så må i endelig skrive :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Tak for nogle fine bud.


    Har kigget meget på det sidste bud, da jeg egentlig synes det ville være ret at kunne køre nogle spil, bare i nogenlunde kvalitet :)


    Nogen der ved hvor lang tid batteri levetid den har?

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Troels
    Tak for nogle fine bud.


    Har kigget meget på det sidste bud, da jeg egentlig synes det ville være ret at kunne køre nogle spil, bare i nogenlunde kvalitet :)


    Nogen der ved hvor lang tid batteri levetid den har?


    Du kan læse lidt om den her, den er ikke så ringe endda som vi siger i Jylland


    http://www.laptopworld.dk/nyhe…33q-ultratynd-ul30vt.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så tror jeg satme bare det bliver den :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX