Udkast til ny gamer-PC, nogen fejl og mangler?

  • Hej Tweakere!


    Jeg har planer om at bygge min egen PC. Men har ingen erfaring med det.
    Her er mit udkast, til de dele jeg håber på at kunne sætte sammen.


    Processor:
    Intel Core i7-920 eller 930


    Bundkort:
    ASRock X58 Extreme3 eller Gigabyte GA-X58A-UD3R


    Ram:
    Corsair XMS3 3x2 Gb eller OCZ Gold 3x2 Gb



    - Til sidst vil jeg lige spørge, har i nogle forslag til, hvilke kabinet jeg skal købe, samt strømforsyning? Og har i nogen råd før jeg går i gang med at bygge? :)

  • Jeg ville til enhver tid vælge Gigabyte frem for ASrock.


    Jeg ville også vælge noget andet end corsair ram, jeg har købt corsair tre gange,
    og to af gangene var der fejl på en eller flere af blokkene. Men der er mange som sværger til corsair.


    Kabinet er en smags sag. Silverstone, Lian-Li, Antec og Coolermaster er nok blandt de bedste, men koster også derefter.


    Du skal nok kigge efter en 750watts eller større strømforsyning, så er der altid plads til opgraderinger, og lad være med at spare her, en god PSU = En stabil PC.


    Hvad er dit budget? Hvad med grafikkort og skærm?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Det du har valgt er ganske fint, lige som der bliver sagt ville jeg også tage gigabyte boardet...


    Corsair har jeg det faktisk ganske fint med,


    Igen PSU = MEGET vigtig del af dit setup lad være med at spare her..
    Her ville jeg vælge Antec Corsair Enermax eller Coolermaster.


    Kabinet ville jeg overveje
    http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=33
    http://www.edbpriser.dk/Search…x?q=fractal+R2&sp=all


    Super lækkert kabinet, som vi snart har en test oppe af...



    Gode råd, tag det stille og roligt og hver sikker på det du gør er rigtigt, fx at når du montere CPUen i soklen samt sætter strøm til diverse.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold



    Hvad er dit budget? Hvad med grafikkort og skærm?


    Mit budget ligger på omkring 5000 kr. - jeg har allerede grafikkort, skærm, optiske drev og harddisks, så det indgår ikke i budgettet. Det er altså 5000 kr. til kabinet, cpu, psu, mb og RAM.


    Lige nu hælder jeg mest til:


    Phenom II X6 1090T
    ASUS Crosshair IV Formula
    Corsair XMS3 4x2 gb
    Engergon 650W
    Coolermaster CM690


    Mit grafikkort er så et 4850, men det kan altid opgraderes jo.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nhl1991
    Engergon 650W


    Vel ikke den til 290kr? :pokey:

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nhl1991


    Jo, har hørt godt om Energon. Så tror det bliver den, indtil jeg har råd til en bedre strømforsyning og grafikkort :)


    Alt andet lige, så skal du altså se på en anden PSU til det system.


    Energon er noget af det arrigste skrammel du overhovedet kan smide i en pc, den kan lige gå an til en kontor pc, men ikke til en gamer som kræver stabil strøm hele tiden, og det kan Energon ikke levere under pres. Du vil simpelthen fortryde det hvis ikke du køber en anden allerede fra en start af.


    du kan jo prøve at spørge folk herinde hvor mange der har haft problemer med netop Energon og stabilitet til et gamer system, det er altså ikke så få igen som har oplevet det.


    Find du hellere en kvalitets PSU på en 550-650 watt, om det så er Coolermaster, Antec, Cosair, TT eller en der er dyrere/større, betyder ikke så meget, men der må du ikke spare, den skal jo drive resten af dit system hele tiden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Begge fornuftige valg :9xo

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Hvilket grafikkort har du?
    850 watt er måske lige i overkanten..

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Hvilket grafikkort har du?
    850 watt er måske lige i overkanten..


    kommer jo anpå hvor mange hdd'er, blæsere mere af ting han vil ha, fordi i den sidste ende selv med oc går det jo op :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Hvilket grafikkort har du?
    850 watt er måske lige i overkanten..


    Han skriver at han har et 4850, så vil nok gi dig ret i at 850w er lige i overkanten også selvom han har 5 hdd og 5 blæsere :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Han skriver at han har et 4850, så vil nok gi dig ret i at 850w er lige i overkanten også selvom han har 5 hdd og 5 blæsere :D


    Det kaldes fremtidssikring :) .. Men jeg har kun bestilt 750W - Så sku der også være plads til en opgradering af grafikkort på et tidspunkt :)