Vurdering af valg af PC, hos SHG

  • Jeg står og mangler en stationær, og har læst lidt rundt på dette forum og fundet frem til jeg nok vil købe den hos SHG.


    Efter så at kigget lidt rundt der inde har jeg fundet mig frem til denne:


    http://www.shg.dk/Stationaere/…ameLine-4011-2203456.html


    Men når jeg har læst herinde når man køber en færdig pakket computer som denne skal man være opmærksom på strømforsyningen, og om den er kraftig nok til at få computeren til at yde sig maximale. Derfor er mit spørgsmål om de 560watt den har pt. er nok?


    Det er ikke fordi jeg har låst mig fast på noget, så hvis du lige kender til en maskine med samme kaliber og prisleje så link endelig. Også hvis I tror det ville være bedre for mig at samle selv så kom endelig med foreslag. Har samlet selv før, og har venner der helt klart kan hjælpe hvis det er... Dog har jeg ikke lige styr på hvad der er det bedste for pengene lig pt.


    Pjort

  • Det kunne de så ikke fortælle mig, da DeZen åbenbart smider det i som de lige har flest af på lageret... Men han kunne forsikre mig at det ikke er det billigste de putter i...


    Men står faktisk og hælder lidt til en selv byg, efter at høre at man faktisk ikke rigtigt har mulighed for at høre ens spec til fulde inden køb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Inden jeg peger min tommel op eller ned, ville jeg meget gerne kende mærket på det MB samt den PSU !


    For mig ser den fin ud. Det ville være rart at få oplyst psu'ens og ramnes producent navn, men det tror jeg ikke er muligt. Med mindre at der er en som har købt lige præcis den, og så kan finde det enten ved brug af software eller ved at åbne den :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pjort
    Det kunne de så ikke fortælle mig, da DeZen åbenbart smider det i som de lige har flest af på lageret... Men han kunne forsikre mig at det ikke er det billigste de putter i...


    Men står faktisk og hælder lidt til en selv byg, efter at høre at man faktisk ikke rigtigt har mulighed for at høre ens spec til fulde inden køb.


    Det ville jeg også anbefale. Så heller få nogle tweakers her inde til at give dig råd og vejledning til forskellige dele :)

  • Hold da op, det ligner da de har nogle rigtig gode tilbud i topdata, nogen der ved hvor længe de bliver ved med at køre med dem?


    Men lad os sige jeg så vælger at købe en sådan http://topdata.dk/product.asp?product=6621 extreme gamer PC. Så kan jeg vælge imellem en masse kabinetter, men den som er støjsvag ser også ud til at være utrolig indelukket. Kommer en computer i den kaliber ikke til at få et hedeslag i sådan et kabinet? Jeg tror det jeg fisker efter er det fint med standard kabinettet eller får jeg computeren til at klojs i det forkerte kabinet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pjort
    Hold da op, det ligner da de har nogle rigtig gode tilbud i topdata, nogen der ved hvor længe de bliver ved med at køre med dem?


    Men lad os sige jeg så vælger at købe en sådan http://topdata.dk/product.asp?product=6621 extreme gamer PC. Så kan jeg vælge imellem en masse kabinetter, men den som er støjsvag ser også ud til at være utrolig indelukket. Kommer en computer i den kaliber ikke til at få et hedeslag i sådan et kabinet? Jeg tror det jeg fisker efter er det fint med standard kabinettet eller får jeg computeren til at klojs i det forkerte kabinet?


    De kabinetter man kan vælge til lige den PC, ville jeg vælge den sidste - Coolermaster 690. Jeg har selv et Coolermaster 690 II Advanced, og er rigtig glad for måden det er bygget på, samt det airflow det har.

  • Jeg ville tage den i et Antec Nine Hundred Two eller Cooler Master 690. Begge er gode kabinetter, og jeg har selv Nine Hundred Two. Du kan justere blæserne til minimum ved desktop brug og så fyre op under dem, når du spiller.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Om du vælger 902 fra Antec eller 690 II fra CM, så får du et rigtig fint og godt kabinet.
    Hvad du så end beslutter dig for må jo være helt op til din egen smag, da nuancerne er så små de to kabinetter imellem, at det er næsten ikke eksisterende.


    Skal du endelig have noget som er bedre, skal du have fra en anden producent, men så er prisen osse derefter, så snakker vi altså Lian-Li, Silverstone, NZXT som laver noget i 100% aluminium.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Jeg mener også at Antec Nine Hundred Two også har støvfiltre fra start af, hvilket kan være meget rart i sidste ende.


    Den har støvfiltre i fronten, men det er besværligt at rense dem, hvis ikke man bruger trykluft. Man skal have hele fronten af, for at tage dem ud :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H