Bygselv, forslag eller topdata?

  • Har hørt så meget godt om Topdata, så jeg ved ikke om det kan svare sig selv at bygge næsten.


    Har valgt følgende hardware, forslag eller forbedringer? Bare bundkort er Gigabyte, og Intel + Nvidia, så er jeg glad.


    Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930
    Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8
    EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA
    Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58


    Har allerede Harddiske, men jeg er meget i tvivl hvor stor en stømforsyning i vil vælge.




    Mvh.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

    Rettet en gang, sidst af sENITY ().

  • Topdata er fint hvis man bare vil have en færdiglavet pc, der er dog begrænset valgmuligheder.


    Det er sjovere at bygge sin egen, så har du også 100% frit valg mellem hardware.


    Det ser meget fint ud det du har der. Hvis du er ude på at spare lidt, så er et Radeon HD 5870 en mulighed, men hvis du hellere vil have Nvidias, så er det fint :9xo

  • Yep kører også Corsair nu, så der er jeg meget enig.


    Jeg ved bare ikke om det er værd at gå ned til en 1156 socket og smide i7 860 istedet for 930? Prisen er næsten ens.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    Jeg ved bare ikke om det er værd at gå ned til en 1156 socket og smide i7 860 istedet for 930? Prisen er næsten ens.


    Nej, det er bedst hvis du holder dig til socket 1366, du kunne eventuelt kigge på en 920, 930 er bare en oc'ed version af 920'ern, hvis jeg har læst specsne korrekt.


    Socket 1156 er bare en billigere version af core i-serien. 1366 er en fordel ved både ram men også grafikkort, for der har du mulighed for at køre 16x-modus på 2 grafikkort, hvor du kun kan køre 16x-modus på et grafikkort på et P55 bundkort. Så hvis du vælger socket 1156, får du ikke udnyttet SLI fuldt ud.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Inderhaten
    Ellers ville en 750 nok være rigeligt. Ved ikke helt hvor strømkrævende det GTX 470 er.
    Men det er der nok nogen der lige kan hjælpe med:)


    GTX 470 suger 215w på max load, så en 750W skulle være nok. En Corsair TX750W skulle godt kunne trække sådan et par i SLI, jeg har lige nu et GTX 275 som suger 219w, har tidligere lånt et GTX 275 af en ven for lidt benchmark og det kørte helt fint i SLI.

  • Tak for hjælpen ang. strømforsyningen, men hvis jeg nu fortæller dig SLi aldrig bliver noget for mig, er 1366 stadig meget bedre? Det er KUN ~1000,- kr jeg sparer alligevel, så hvis det giver ram boost, holder jeg mig bare til 930.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Det kan godt være at du ikke får brug for SLI, men hvad nu hvis...? :$
    Det ville være lidt træls at skulle skifte cpu ram og mb igen. Men ja, 1366 har triple channel memory. Det er bedre end dual. På et P55 bundkort har du kun plads til 4 ram moduler, hvor du har plads til 6 ram moduler på et X58 bundkort.


    Skulle vist også mene at DDR3 triple channel er hurtigere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Det kan godt være at du ikke får brug for SLI, men hvad nu hvis...? :$
    Det ville være lidt træls at skulle skifte cpu ram og mb igen. Men ja, 1366 har triple channel memory. Det er bedre end dual. På et P55 bundkort har du kun plads til 4 ram moduler, hvor du har plads til 6 ram moduler på et X58 bundkort.


    Skulle vist også mene at DDR3 triple channel er hurtigere.


    Det er hip som hap hvis ikke du har planer om at bruge din maskine til rigtig tunge opgaver som videoredigering i HD kvalitet, ellers kan du ikke bruge den ekstra båndbredde til en flyvende fis.


    Du kan måle dig frem til en forskel, men IRL brug kan du slet ikke mærke forskel.


    Har du ikke planer om SLI eller crossfire i den store stil, så kan platform LGA 1156 til fulde opfylde alle dine ønsker, og i spil er en I5-750 med dualchannel DDR III ram, hurtigere end en I7-920 med tripplechannel, det er fakta.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ..Flyvende fis?
    [Min mening]
    Hvis det ikke var fordi at jeg ville spare, så vil jeg da til en hver tid vælge 1366 frem for 1156, også selv om at jeg ikke skal render i HD.
    [/Min mening]


    Men ja, hvis du er ude på at spare lidt her og der, så kan det vel godt betale sig at vælge 1156. Og ja Ebo, der er ikke den store forskel i ydelse så det kan mærkes, men det ville da være rart at have muligheden til SLI nu når man har strømforsyningen og pladssen.


    (Lidt off topic, var der ikke et P55 bundkort som kunne klare 2 gfx 16x 16x? eller er det bare mig som har misforstået noget? eller var det 16x 8x ?)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    (Lidt off topic, var der ikke et P55 bundkort som kunne klare 2 gfx 16x 16x? eller er det bare mig som har misforstået noget? eller var det 16x 8x ?)


    Jeg ved i hvert fald at high end P55 så som Maximus 3 Extreme kan klare op til 2 eller flere på x16

  • Var lige et smut inde på edbpriser og se, ja, et Asus Maximus III Extreme Republic of Gamers kan: Dual x16 mode; triple: x16, x16, x8 mode; quad: x8 mode; quint: x8 mode, men så skal vi også op i en pris på 2.400 :$

  • Jeg syntes lige så godt at du kan tage i7-860 og spare de penge, ikke bare er den billigere den har også en lavere TDP på 95W mod i7-930s 130W


    SLI/crossfire er efter min mening noget lige gyldig, man kan lige så godt købe et nyt grafikkort om 1½ år eller sådan noget hvis man ikke har det store behov, tanken med at supplere med et ekstra grafikkort senere hen er lige så latterlig efter min mening.


    Derudover syntes jeg at x58 baserede bundkort giver exceptionelt dårlig værdi for ens penge, alene det er efter min mening nok til at holde sig til socket 1156 bundkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.