Opgraderings forslag.. skal trække APB (Tak for hjælpen alle sammen)

  • hey!


    Jeg står med et større problem, hehe - go figure!


    Jeg vil gerne spille All Points Bullitin (APB), mine specs er som følger:


    PC-en er en Lenovo A51 (moden 7JG):


    Pentium 4 - 3 gHz HT-teknologi
    4 GB Ram (Et-eller-andet DDR2 halløj) (hehe mobo tillader vidst kun 3, men ja....dunno)
    Nvidia Geforce 9500GT
    Mainboard: Intel 915G, Gigabit Ethernet, with PCIe 16x slot


    - Sådan som spillet køre på min pc lige nu er det nærmest umuligt. Jeg frygter lidt det er en opgradering af processor jeg skal ud i, men det betyder vidst at jeg skal have nyt Mainboard osv. da jeg er en fattig studerende er det ikke rigtig en mulighed!


    - Man kan ikke sætte en dual core processor i mit Mobo - vel?


    Jeg har prøvet at opgradere mit grafik kort, for at se om det ville virke, til et Radeon HD 5670 (vandt det i et væddemål - jo tak, hehe)..
    men det virker slet ikke til mit system, hvis jeg skifter de to kort ud med hinanden vil min pc slet ikke starte op.. det lyder til at den slet ikke starter boot-sekvensen op.. der sker INTET.. propellerne står og blæserosv.. men det er somom den bare står i tomgang.. har prøvet alt det der med at skifte til en større PSU (500watt), formatere pc'en osv, sat pci slotten som prim. osv.


    - Det eneste jeg kan se der er forskelpå dem er mit Geforce er et PCI express og Radeon kortet er 2.1????


    Håber i kan hjælpemig, undskyld, hvis tråden er for lang/kedelig... jeg er en kedelig person :D:D

  • Hmm.. Det ville næsten være synd at "opgradere" på de dele der. Har du mulighed for at spare sammen i lidt tid og så kigge på en ny pc? Altså i sted for at købe fx en dual core, som i øvrigt ikke passer på dit bundkort. Her er en liste med hardware som du kan proppe i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af cjepp86
    Jeg har prøvet at opgradere mit grafik kort, for at se om det ville virke, til et Radeon HD 5670 (vandt det i et væddemål - jo tak, hehe)..
    men det virker slet ikke til mit system, hvis jeg skifter de to kort ud med hinanden vil min pc slet ikke starte op.. det lyder til at den slet ikke starter boot-sekvensen op.. der sker INTET.. propellerne står og blæserosv.. men det er somom den bare står i tomgang.. har prøvet alt det der med at skifte til en større PSU (500watt), formatere pc'en osv, sat pci slotten som prim. osv.


    - Det eneste jeg kan se der er forskelpå dem er mit Geforce er et PCI express og Radeon kortet er 2.1????


    Det er rigtigt. Dit bundkort understøtter ikke PCI Express 2.1 x16, som Radeon HD 5670 er.


    Men Du kan også sælge dit 5670 her på tweak eller et andet sted, og så købe et PCI Express x16 grafikkort som fx dette: Inno3D Geforce GTS 250 esave (512 MB)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie


    Det er rigtigt. Dit bundkort understøtter ikke PCI Express 2.1 x16, som Radeon HD 5670 er.


    Men Du kan også sælge dit 5670 her på tweak eller et andet sted, og så købe et PCI Express x16 grafikkort som fx dette: Inno3D Geforce GTS 250 esave (512 MB)


    Et GTS 250 kører 2.0,så det kan også gi problemer.Vil sige det bedste du kan gøre er at sælge det nuværende til højstbydende,og købe en brugt maskine med C2D og et 8800GT 512,det kan gøres for under 2k herinde el på hwt.

  • GFX med 2.0 kan sagtens køre i bundkort med PCI-E 1.0, så tror ikke det er her, fejlen ligger.


    Dertil ville jeg nu også sige, at du kunne bruge end større upgrade. Bundkort, PSU, kabinet og CPU i hvert fald. Det nye gfx kunne du så bruge i (selvom jeg synes det er et svagt kort til gaming) og måske også dine ram (hvis de er noget værd - kan du finde model, hastighed eller lignende på dem?).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    GFX med 2.0 kan sagtens køre i bundkort med PCI-E 1.0, så tror ikke det er her, fejlen ligger.


    Lad nu vær at forvir manden mer end højst nødvendig,han har haft et nyere gfx i hvilket gav problemer,og der er masser af exempler på pci-e 1.x OEM boards som har den type problemer..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Madz, har du set det grafikkort som jeg har linket til? der står "Grafik Interface PCI Express x16", så det burde passe.


    Som jeg skriver er GTS 250 2.0 hvis ikke 2.1,og ja det er pci-e,det kan vi godt blive enige om ;)
    Men det er ret enkelt,det er hul i hovedet at opgrader en P4 maskine :boxing: