Geforce - 470 spørgsmål

  • Hejsa,
    Her kommer et spørgsmål, som jeg tror kun de få kan svare på. :)


    Jeg har købt et geforce 470. Som I sikkert ved har det to strømstik. Mit problem er at kortet lukker ned når jeg spiller i længere tid, jeg tror det bliver for varmt.


    Jeg har naturligvis forsøgt forskellige ting for at få det til at køre bedre, rivaturner, som viste sig ikke og være kompatibelt med driverne og læst en del på nettet.


    Jeg regnede med at det var et spørgsmål om det ikke fik nok strøm(500W strømforsyning, burde være nok). Jeg prøvede derefter at fjerne et at stikkene. Jeg opdagede at kortets blæser ikke fungere såfremt der kun er et stik i den yderste af strømstikkene (det stik tættest på enden)


    Kortet fungere derimod fint hvis der kun er et stik i den inderste del af kortet(stikket ind mod selvekortet). Jeg har naturligvis byttet rundt på ledningerne for at sikre mig at de virker uafhængigt af hinanden.


    Mit spørgsmål er: Er kortet serieforbundet, dvs, skal der være et stik en det inderste stik før det yderste stik virker, eller kan det yderste stik være i stykker, og dermed skyld i at kortet ikke får nok strøm?


    Nogen der ved sådan noget?

  • Operating System System Model
    Windows Vista Home Premium (x64) Service Pack 2 (build 6002)
    Install Language: Dansk (Danmark)
    System Locale: Dansk (Danmark) No details available
    Processor a Main Circuit Board b
    3,00 gigahertz Intel Core2 Duo
    64 kilobyte primary memory cache
    6144 kilobyte secondary memory cache
    64-bit ready
    Multi-core (2 total)
    Not hyper-threaded Board: ASUSTeK Computer INC. P5K-E Rev 1.xx
    Bus Clock: 333 megahertz
    BIOS: American Megatrends Inc. 1305 06/19/2009
    Drives Memory Modules c,d
    500,11 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
    142,86 Gigabytes Hard Drive Free Space


    TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device [CD-ROM drive]
    XUHYBI VKL67CTY SCSI CdRom Device [CD-ROM drive]


    SAMSUNG HD501LJ ATA Device [Hard drive] (500,11 GB) -- drive 0, s/n 3053554d314a5044304335343233202020202020, SMART Status: Healthy 8192 Megabytes Usable Installed Memory


    Slot 'DIMM0' has 2048 MB
    Slot 'DIMM1' has 2048 MB
    Slot 'DIMM2' has 2048 MB
    Slot 'DIMM3' has 2048 MB
    Local Drive Volumes

    c: (NTFS on drive 0) 500,11 GB 142,86 GB free

    Display
    NVIDIA GeForce GTX 470 [Display adapter]
    Samsung SyncMaster [Monitor] (23,0"vis, s/n H9XPB04198, november 2007)


    Strømforsyningen er en Point of View 500W

  • Den er omkring 3 år gammel. Men synes du ikke det er underligt at det yderste stik ikke virker?
    Når jeg er nødt til at sætte det inderste stik i før der er strøm på den, har jeg ingen mulighed for at vide om de er serieforbundet eller om det yderste stik er i stykker.

  • Nåh, glem det folkens. Jeg sender kortet tilbage, der er vist ikke så meget andet at gøre end at teste det med et andet kort. Såfremt det heller ikke virker, må det jo være strømforsyningen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Newt
    Nåh, glem det folkens. Jeg sender kortet tilbage, der er vist ikke så meget andet at gøre end at teste det med et andet kort. Såfremt det heller ikke virker, må det jo være strømforsyningen.


    kunne nærmere tro din psu var forlille.

  • Selvom det er en 500W kan den stadig godt have lidt ampere.. og hvis det er en discount model kan de nemt blive ringe efter nogen år hvor de taber lidt af kræften.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Har jeg misforstået, eller kører du kun med et af stikkene i?


    For kortet skal have begge stik i for at få nok strøm.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Har jeg misforstået, eller kører du kun med et af stikkene i?


    For kortet skal have begge stik i for at få nok strøm.


    Nope, bare rolig. :)
    Jeg kører normalt med begge stik i. Men da jeg testede stikkene kørte blæseren kun da jeg havde stik i det inderste stik og det er det spørgsmålet går på. Om de er serieforbundet eller om det yderste stik kunne være i stykker. Som sagt så retunere jeg det og prøver med et andet kort, hvis det har samme problem, må jeg se i øjnene at jeg skal have anden strømforsyning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Newt


    Nope, bare rolig. :)
    Jeg kører normalt med begge stik i. Men da jeg testede stikkene kørte blæseren kun da jeg havde stik i det inderste stik og det er det spørgsmålet går på. Om de er serieforbundet eller om det yderste stik kunne være i stykker. Som sagt så retunere jeg det og prøver med et andet kort, hvis det har samme problem, må jeg se i øjnene at jeg skal have anden strømforsyning.

    Tror du skal prøve med en anden strømforsyning før du sender den ind.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek

    Tror du skal prøve med en anden strømforsyning før du sender den ind.


    Jeg har ikke nogen ved hånden, så jeg vælger den anden løsning og kender ikke nogen der har en så kraftig PSU da jeg er den eneste "nørd" i min vennekreds. :) Tak for jeres forslag folkens, slut herfra.