Kabinet HJÆLP

  • Hey tweakere... Dobbeltpost fra casemodding, da jeg ikke fik et svar derinde!!!


    Jeg har et mindre problem!


    Jeg står for at skulle skifte mit kæmpe Chieftec Scorpio FULL tower ud, med et miditower af en art...
    Der skal hverken være bling bling eller mega lir på... men dog ville jeg gerne se at det havde én funktion, nemlig det at man kan tage siden, hvorpå bundkortet er monteret af, eller bare lægge det ned, mens bundkortet er monteret på, eller for at gøre tilgangen nemmere... tror det bliver kaldt for butterfly, men er ikke sikker


    Jeg har kun kunnet finde én producent med butterfly åbning, som hedder Calvin, dog er jeg ikke vilde med de kabinetter, da de har meget dårligt airflow og ikke er ret praktisk opbyggede...
    ligesom på billedet[Blocked Image: http://www.regstrup-data.dk/images/butterfly-kabi.gif]


    Det må dog gerne være af nogle kendte mærker, gerne med godt airflow og på trods af størrelsen, god plads!


    Hvis det dog ikke er muligt at hjælpe mig med at finde et butterfly kabinet, vil jeg gerne have hjælp til at finde lige præcis det miditower der dækker mine behov bedst!


    Det skal helst være nemt at swappe diske, og fornuftigt i forhold til kølerplaceringer... helst relativ støjsvag osv... behøver som sagt ikke have dioder, vinduer osv.


    håber i kan hjælpe :)

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Jeg tvivler på at "vi" kan finde et forholdsvis nyt og kendt kabinet med sådan en feature. Jeg kan dog finde et godt kabinet med removable motherboard tray (som er miditower).


    NZXT Panzerbox Welded Aluminum


    Hvad jeg kan læse mig frem til, vil du have et kabinet som gør det nemt at installere bundkort, cpu, cpukøler osv. Removable motherboard tray har den samme pointe, at gøre det nemmere.