Hjælp. Hardware Problem

  • Kunne virkelig godt bruge noget hjælp.


    Specifikationer:


    Windows 7 64Bit
    AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3 GhZ
    4.00 GB Ram
    Ati Radeon 4850 512 MB med Accelero S1 rev 2


    Når jeg spiller diverse spil går skærmen pludselig i sort og No Signal Is Detected og jeg er nød til at genstarte. Nogen gange kan jeg spille op til en time af gangen, andre gange kun få minutter. Dette skete også dengang med Windows XP, så intet software problem.


    Det er i spil lige fra DIRT 2, til COD MW2, Just Cause 2....... Spil som Fifa 08 og Counter Strike er der slet ikke problemer med overhovedet.


    Et spil som Sniper Ghost Warrior kan jeg ikke engang komme forbi intro skærmen før det sker hver gang.


    Efter standard blæseren på mit graffikort gik itu, installerede jeg Accelero S1 rev 2 på den. Temperaturen på GPU'en er omkring de 59 og max de 70 grader nå jeg spiller. Jeg tror næsten ikke problemet har noget med dette at gøre. Jeg har dog ikke instaleret nogle decideret blæsere på den Accelero S1 rev 2, men det burde vidst ikke være nødvendigt når jeg ikke clocker den?


    Er der nogen som har oplevet noget lign, eller har en ide til hvad jeg kan gøre?


    Er det grafikkortet den er gal med, eller kan det være andre dele?

  • Hvilken PSU og ram har du i maskinen ?


    For mig at se, har du ingen problemer med at trække spil, som ikke kræver flere kræfter end du kan spille dem på en mobiltelefon hvor imod problemet kommer, når systemet bliver sat en lille smule under pres.


    Temps på dit GFX er fine nok som sådan, men et passivt kølet GFX til at spille grafiktunge spil er altså ikke lige den mest heldige løsning hvis ikke du har et rigtigt godt airflow i kabinettet, så prøv og kig lidt på det osse.


    Hvilke temps kommer din CPU op på under pres ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Mange tak for dit svar.


    PSU & RAM:
    Jeg har en psu lc6560t version 2,0 560wats og RAM: DDR2 (PC2-6400) 400 Mhz


    CPU TEMP:
    Jeg installerede core temp og normal temp var den 50-60 grader. Da jeg gik ind og spillede Just Cause 2 var den på 80 grader efter et par minutter og så crashede den . Jeg har selv installeret en ny og bedre blæser på cpu'en så det burde ikke være det.


    Mvh Mikkel

  • psuens størrelse er ikke det eneste vigtige....lc laver ofte nogle meget dårlige psuer, og en erstatning tror jeg vil løse dit problem.


    corsair kunne være et fornuftigt valg fx http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=395078

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Prøv lige og se om ikke din CPU køler sidder skævt eller ikke har helt kontakt.


    80 grader i JC2 lyder i mine ører utroligt højt, den burde ligge et stykke under stock køleren hvis du har sat en anden på.


    Har du husket kølepasta inden montering ?, da den ikke burde komme længere op end de 60 grader under load selv med stock, så et eller andet er sat forkert sammen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • kan jo os være han bruger AMD's standart køler, det er ik den bedste i verden, men nok derfor tempratur er så høj :$

  • Mener at bundkortet lukker ned, når cpu kommer så højt op. Den skal ikke over de 65 grader ved load, hvilket er hvad min gamle Opteron kørte på Oc'ed. Så få den lige efterset og se om ikke det løser problemet.


    Alternativt er en S1 ikke så god imod Ram og voltmosfets, hvis ikke du har en blæser på eller godt airflow. Har selv haft 2 stk i SLI :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak for svarene


    Hmm ja det må være noget med min CPU køler så... Havde ellers fjernet standardblæseren og installeret en Coolscrappper 120, men den må så være installeret forkert.


    Og så må jeg se at få sat nogle blæsere på det grafikkort også :)

  • Nu har jeg haft cpu køleren af og på og den er dalet omkring til de 40 grader i windows, og 56 grader når jeg spiller.


    Jeg vil bestille noget nyt kølepasta hjem samt blæserne til accelero.


    Mine spil går dog stadig ned. Selvom compen er helt kold og nyopstartet crasher den lige meget hvad når jeg går ind i Sniper Ghost Warrior med det samme.


    Derfor tror jeg virkelig ikke det har noget med temp at gøre. Kan der være en defekt del på mit grafikkort der gør at den ikke kan klare visse ting? shader, eller hvad det hedder? Min Comp crasher på akkurat samme måde hver gang jeg prøver at gå ind i Sniper Ghost Warrior, og der kan den da ikke allerede være for varm?

  • Ok.. Opdater drivere til chipsæt og gfx samt hvad du ellers måtte have i den af lydkort m.m.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Nu har du fået din temperatur ned og det er en del af problemet og er blevet løst nu.


    check lige op på om alle stik sidder som de skal, samt ramblokke sidder helt nede i soklen.


    Har du mulighed for at låne eller har du en anden PSU som du kan prøve at sætte til, som nævnt i en post før så er en LC PSU, noget rigtig ged at have siddende i maskinen. Det kan i hvert fald være dit problem, blandt en del.


    Du kan chekke dit GFX med furmark


    http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/#download


    Eller


    MSI combustor, der er en del af MSI afterburner


    http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm


    Kan den køre sådan en test, så er der ikke fejl på dit GFX.



    Ram kan du teste med memtest


    http://www.memtest.org/


    Det var en del muligheder til dig som du kan vælge at gøre brug af.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej


    Jeg har tjekket alle kabler, jeg har prøvet en anden skærm, jeg har prøvet det andet stik i grafikkortet.


    Herefter prøvede jeg combuster, og her viste det sig første gang at den startede på 60grader og crashede på 75.... jeg prøvede herefter en gang til og der startede den på 68 og crashede på 75/76...


    Jeg må derfor næsten gå ud fra at det er fordi grafikkortet ikke bliver kølet nok og det slukker?
    Hele Accelero og hele grafikkortet er også brandvarm, det burde vel ikke være normalt...


    Jeg får blæserne i overmorgen, hvis det ikke viser sig at være det må jeg prøve en anden strømforsygning.

  • Du skal også have ordenligt airflow i kabinettet, så den varme luft kan komme ud. Har du det? De ældre AMD processorer udvikler en del varme :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • 75 grader for et GFX burde ikke være noget problem overhovedet, da de er bygget til at kunne holde til temps omkring de 100 og stadigvæk virke fint. du skal dog lige tænke på at vi kommer ind i sommeren nu og luften bliver varm over alt, så det vil i hvertfald sænke dine temperaturer hvis du lige får sat 2 blæsere i maskinen, en til indtag foran og en til udblæsning bagi.


    Jeg ville se om ikke jeg kunne låne en anden PSU af en kammerat, det kan meget vel være det der LC skrammel som ikke kan levere stabile linier(12 volt) nok til både bundkort og GFX, da den kommer under pres når du kører combuster testen.


    Jeg vil næsten vædde på at det er synderen og skift den ikke ud med en Energon, det er lige skidt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bebebebe
    Hej
    Så fik jeg sat blæserne på Acceleroen samt nyt kølepasta på cpu'en og nu er der ikke problemer med nogen spil mere.


    Jeg takker mange gange for hjælpen.


    Rigtig godt. S1 er notorisk dårlig uden ordenligt airflow eller ekstra blæser på - Dog ikke på GPU'en, som den holder rigtig godt nede i temp, men resten af kortet kan godt blive varmt på de forkerte steder :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H