højtaler hyller aarrgh!!

  • hey har nogle højtaler fra creativ og de hyler sådanen meget høj tonet hylle lyd.. hvorfor gør de det? har også før oplevet mit anlæg hyler godt nok på en anden pc. men kan det ikke lade sig gøre at få højtaler der ikke hyller?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Det kan ligeså godt være dit lydkorts skyld.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Har du en mikrofon sat til?


    Det er muligt at den opfanger den baggrundsstøj som dine højttalere udsender, hvilket giver en "uendelig lykke" også kaldet feedback.


    Så hvis du har en mic, prøv at slå den fra eller fjerne den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • nej har ikke mic på. den gør det selvom jeg skruer ned for dem.. bruger lydkortet i bundkortet det der er med til rampage extreme 2


    de står ved siden af min fladskærm men det er ikke den der laver støjen.. har egentlig altid haft bøvl med højtaler piver uanset hvilken højtaler jeg har haft óg lydkort.. købte engang et nyt lydkort til den gamle pc af samme grund.. virkede et kort stykke tid så begyndte de igen.. er der ingen andre der har problemet?


    hvis det er højtalerne evt nogle gode nogen der ikke hyller?


    det er creative inspire 280 jeg har nu..


    http://www.edbpriser.dk/Produc…Dall%26amp%3Bpid%3D153529

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Har det altid befundet dig i samme rum? For det kan være de opfanger et eller andet signal fra et eller andet i nærheden, måske?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Det lyder som forstærkeren i dem.


    Lillebror sidder med samme problem i hans FS højtalere - selv har jeg aldrig oplevet det.


    I små billige computerhøjtalere er elektronikken altså hverken kvalitet eller Hi-Fi, så de kan godt både lave støj og hyletoner. Mit bud er at det er højtalerne. Enten en for dårlig forstærkerchip eller styringen at volumen. Det må være mit bedste bud..

  • det lydkort der havde jeg samme problem med, så det blev skrottet...det er ganske enkelt alt for dårligt isoleret, så alt muligt....mobil og selve pcen endda, går meget nemt i det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • højtalerene kunne være


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=100094


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=100096


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=150522


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=116563


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=315186


    http://forum.edbpriser.dk/forums/p/5497/39802.aspx#39802


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=308757


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=402849


    Her er et lille udvalg af god lyd til en rimelig penge. Der er både traditionelle pc højtalere samt nogle i et rigtigt fedt design samt noget af det bedste indenfor højtalere penge kan købe nemlig JBL, de er innovative hvad enten man vælger spyro eller creature. Så er der en enkelt fra Edifier som osse har et godt design og kunne ligne lidt hovedet af en alien.


    De mere traditionelle fra Logitech eller sættet fra Empire som osse spiller godt i 5.1 sound, som designmæssigt er mere kedeligt men lyden er fin nok.


    Du skal bare regne med at din lyd ikke bliver bedre end dit lydkort kan præstere, selvom onboard lydkort er kommet godt med de sidste år, så er et separat lydkort langt at foretrække for at eliminere muligheden for sound inteferens.
    Kort til en fornuftig penge kunne komme fra Auzentech, Audiotrak eller Asus.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • nu er mit lydkort jo heller ikke onboard.. den sidder i sådan en lille socket kan ikke huske hvad den hedder.. på samme måde pci-e og andre blir tilsluttet det er bare en form for mini udgave.. altsa kvaliteten har jeg ikke nogen problemer med synes ikke jeg kan høre forskel på pc højtaler sådan rigtigt.. nu skruer man jo heller ikke helt vildt op for dem når det bare er nogle små højtalere..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • nej tak de ser mig lidt store ud.. ledte egentlig kun efter et 2.0 sæt men til de priser kunne det godt værre jeg kunne få plads til en lille subwoffer også.. nogen der kan anbefale nogen af dem ebo linker til?? kan selv godt lide den sidste fra edifier men hvad siger i?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    nej tak de ser mig lidt store ud.. ledte egentlig kun efter et 2.0 sæt men til de priser kunne det godt værre jeg kunne få plads til en lille subwoffer også.. nogen der kan anbefale nogen af dem ebo linker til?? kan selv godt lide den sidste fra edifier men hvad siger i?


    Dem fra Edifier er faktisk fuldstændig magen til det højtalersæt fra Empire som hedder R-3200 og så vidt jeg husker er der en test af dem på tweak-up, den kunne du prøve at støve op.



    Det kan jeg love dig for at du sagtens kan fyre op under et par højtalere fra JBL som er lavet af HarmanCardon, det er noget af det ypperste indenfor advanceret højtaler teknologi.


    Bla. er JBL spot udgave bygget op fuldstændig som Razor's hundedyre Mako 2.1 og du kan skifte farven på dit system out of the box mellem sort og hvidt, altså top lyd i spil og musik for ca. en 1/3 af prisen på Mako, det er da bestemt osse være at tage med.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • jbl er jeg ikke i tvivl om spiller godt med vi snakker også om det dobbelte.. at det er lavet af harman kardon var jeg ikke klar over:-) har hørt et par enkelte sorround anlæg fra dem og var bestemt ikke imponeret.. der kunne mit discount sæt gøre det 10 gange bedre selvom det kun har kostet det halve:-) det er hifi anlæg jeg snakker om..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • "nu er mit lydkort jo heller ikke onboard.. den sidder i sådan en lille socket kan ikke huske hvad den hedder"


    Den kom sammen med dit bundkort og fungerer kun med den type bundkort, så jo det er desværre onboard som sådan, selvom det teknisk set godt kan tages af.....og det er hovedårsagen til dine problemer.......vil du ikke erstatte det med et ordentligt seperat, så er det jo dit valg, men et x-fi til pci-e som jeg købte istedet, koster altså ikke mange penge.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().