ADSL udsving(telenor)

  • Hej tweakere.


    Jeg har nogle problemer med mit net, som startede idag. Jeg kan sagtens besøge et par sites, men mange andre, så står den bare og loader og intet sker.


    - Jeg har reset'et mit modem, router men lige meget har det hjulpet. DHCP osv, er som det skal være, så mit netværk burde ikke at være noget problem.


    - Det kan være mine computere, men det er både min mac og pc. Har slettet cache og cookies, intet virker.



    Så inden jeg tager kontakt til min udbyder, kan der være andet?

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Du er ikke den eneste med problemet.


    Det er Telenor som har problemer med deres system.


    Jamen, det jo 'godt' på en måde, så er det ikke min egen fejl. Må man spørgere hvor du ved det fra?

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Årh, kan læse det her på deres hjemmeside:


    20-06-2010 18:05:46
    Der er i øjeblikket en fejl på Telenors DNS-Servere. Fejlen bevirker at Kunder kan opleve nedsat fremkommelighed til internettet. Der fejlrettes i øjeblikket. Ny status kl 20:00. Vi beklager de gener det medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Telenor.


    20-06-2010 19:58:40
    Det viser sig at fejlen er et routningsproblem hos en ekstern leverandør. Fejlen bevirker at kunder kan opleve nedsat fremkommelighed til internettet. Der fejlrettes fortsat. Ny status kl 21:30. Vi beklager de gener det medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Telenor.


    20-06-2010 21:30:31
    Der fejlrettes fortsat. Ny status kl 22:30. Vi beklager de gener det medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Telenor.


    20-06-2010 22:37:10
    Der fejlrettes fortsat. Ny status kl 23:30. Vi beklager de gener det medfører for vores kunder. Med venlig hilsen Telenor.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Tålmodighed...... er en dyd.
    Man overlever nok en stund uden net. Hertil ligger vores problemer eksternt, og det er ikke vores teknikkere der kan varetage det.


    Man mister sin tålmodighed efter 3 problemer i samme måned. Den her som den seneste, dog har de andre været noget andet, bl.a. med min fastnet linie. Det kan godt være at det er eksternt, men det kan vel ikke være kundens problem at telenor outsourcer/ bruger en leverandør der er ramt af fejl.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy


    Man mister sin tålmodighed efter 3 problemer i samme måned. Den her som den seneste, dog har de andre været noget andet, bl.a. med min fastnet linie. Det kan godt være at det er eksternt, men det kan vel ikke være kundens problem at telenor outsourcer/ bruger en leverandør der er ramt af fejl.


    Hvor der er mennesker, er der fejl rate. Benyt tiden til at nyde solen eller en kold øl.
    Du roser heller ikke når det virker optimalt. Det er kun brokket man høre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Hvor der er mennesker, er der fejl rate. Benyt tiden til at nyde solen eller en kold øl.
    Du roser heller ikke når det virker optimalt. Det er kun brokket man høre


    Er det nødvendigt at rose, når man betaler i dyre domme? :P eller er det ikke ros nok i sig selv..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Hvor der er mennesker, er der fejl rate. Benyt tiden til at nyde solen eller en kold øl.
    Du roser heller ikke når det virker optimalt. Det er kun brokket man høre


    Det er bare ikke acceptabelt, syntes jeg. Det tog mig 2 måneder at få flyttet min fastnet telefon. Simpelthen fordi nogle 'glemte' at ringe til mig, for at hører om mit gamle tdc kundenummer. Det er også underordnet og ligegyldigt, har intet med topic at gøre.Og jeg skal nok selv styre om jeg skal ud i solen og drikke en øl. Men når jeg så skal bruge nettet, så skal det virke.


    Og hvad, havde du regnet med at jeg skal sidde i kø 5-10 minutter for at ringe ind og rose? Når jeg køber et produkt, så går jeg ud fra at det virker. Og jeg forstår virkelig ikke din indstilling.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy


    Det er bare ikke acceptabelt, syntes jeg. Det tog mig 2 måneder at få flyttet min fastnet telefon. Simpelthen fordi nogle 'glemte' at ringe til mig, for at hører om mit gamle tdc kundenummer. Det er også underordnet og ligegyldigt, har intet med topic at gøre.Og jeg skal nok selv styre om jeg skal ud i solen og drikke en øl. Men når jeg så skal bruge nettet, så skal det virke.


    Og hvad, havde du regnet med at jeg skal sidde i kø 5-10 minutter for at ringe ind og rose? Når jeg køber et produkt, så går jeg ud fra at det virker. Og jeg forstår virkelig ikke din indstilling.


    Det er jo ikke dit telefon problem jeg ref. til. Det er Telenors igangværende problem med deres DNS udbyder.


    Hvad angår ris/ros så skal man da huske det går begge veje :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Hvad angår ris/ros så skal man da huske det går begge veje :-)


    Yes, men pengene går kun én vej.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"