Mangler lyd i højtaler ved tilslutning til laptop.!

  • Hej


    Jeg har netop fået min nye Lenovo U550 laptop som jeg er meget glad for. Jeg har dog et problem som jeg har brug for hjælp til.


    Når jeg plugger mit jack stick i som er forbundet til mit anlæg kommer der kun lyd ud af den ene højtaler.
    Jeg har kontrolleret at balancen er sat i midten og der sker ej heller noget hvis jeg rykker den til den ene side. Så er der bare bomstille.


    Det kunne være kablet MEN jeg har en dell laptop hvor det virker fint, så det er ikke kablet der er noget i vejen med. Det har desuden også virket fint indtil nu på Dellen.


    Man kunne tænkes til at tro at der var noget i vejen på Lenovoen, men jeg har tilsluttet et sæt høremuffer og her er der lyd i begge, både højre og venstre.


    Såååååå jeg aner ikke hvad der er i vejen. Det virker fint på Dell'en så højtalerne fejler intet (de er desuden splinternye) og kablet er ok og det virker fint på lenovoen med høremuffer.


    Har i nogen ideer - alt er velkomment..:-)


    Tak for det.


    / Lasse

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Walbinger
    Man kunne tænkes til at tro at der var noget i vejen på Lenovoen, men jeg har tilsluttet et sæt høremuffer og her er der lyd i begge, både højre og venstre.


    Prøv at sammenligne jack-stikket på dit kabel og dine hørebøffer. Er placeringen af kontaktfladerne nøjagtigt ens på de 2?


    Mit bud er nemlig at dit kabel afviger en lille smule og derfor ikke får den korrekte forbindelse i Lenovo'en. Det er små tolerancer, men hvis du har 2 worst cases (en til hver side) så risikerer du at intet virker. Der er mange måder at løse dét problem på, hvis det er problemet.

  • umiddelbart ser de rimelige ens ud ja med det blotte øje...!...det er svært at sige men jeg har holdt dem op mod hinanden og de ser ret ens ud.


    Kunne det være en ide at prøve at købe et andet jack stick for at se om det virker?...

  • jeg har faktisk netop prøvet at rokke lidt ved stikket og det lader til at hvis man finder en rette vinkel kommer lyden i den anden højtaler også, dog uden sub effekt så det lyder ret tamt. Altså må det være jacksticket den er gal med. Jeg prøver evt. at købe et andet stick end det jeg har for at se om jeg skulle være heldig.!


    Du skal have tak for hjælpen!