Valg af Netbook

  • Hej kloge mennesker.


    Jeg har den seneste tid været på udkig efter en ny computer jeg kan bruge i forbindelse med mine studier. Jeg har læst en masse anmeldelser og prøvet diverse modeller i butikkerne.


    Jeg er landet på at den skal være 12.1" da jeg synes skærmstørrelsen og tastatur passer mig bedst.
    Grunden til valget er blevet svært er fordi den også skal erstatte min hjemme pc (køber skærm og tastetur) det stiller krav til at der skal være HDMI og grafikkort osv. må ikke være for dårligt.


    Tror enten det bliver:


    MSI Wind 12 U200-044NE
    Lenovo IdeaPad S12


    begge til omkring 3500kr. (pris er ikke et problem)
    Begge computere er bare ved at have en del måneder på bagen, men kan ikke udmiddelbart finde produkter der er ligeså gode. Nogen der ved og der er en bedre 12.1" på trapperne?
    Hvis ikke, hvad for en af disse skal jeg vælge?


    Håber der er nogle der har erfaringer med disse modeller ( - og min tråd er landet det rigtige sted :D)

  • Noget nævneværdig grafikkort får du ikke i 12,1" så jeg kan se på edbpriser. :) Men du kan hapse denne HP til 3800 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=480160 , hvis det endelig er. Den har en meget kraftigere processor end de to du nævner. Så vidt jeg kan se kører den ene med 1.4 GHz Core 2 Solo og den anden med en Atom processor.


    EDIT: Du kan også få Core i3/i5/i7 processorer, men så starter priserne også fra 7.5k cirka :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Idéen er fin nok, men at erstatte en netbook med en stationær.. Med mindre der er kommet nogen der virkelig losser røv, tror jeg hurtigt du bliver træt af hastigheden på en netbook.


    Det er da meget afhængigt af hvad den skal bruges til, så til OP: Hvad skal maskinen bruges til? Er det til rent surf og office, eller skal der laves andet på den?


    /ask

  • Den skal primært fungere som studie pc, derfor er det vigtigste de 12.1", godt tastetur, lang batteritid (min. 4-5 timer), lydløs, må ikke blive for varm og helst med windows 7.


    Da jeg ikke spiller spil (andet end Frozen Throne) er der ikke så store krav, og jeg har derfor heller ikke behov for en "gamer" pc.


    Men da den skal bruges som hoved pc (tilsluttes skærm og tastetur + mus) og derfor også skal kunne klare en del åbne programmer og internet sider på samme tid uden at blive "langsom", stiller det nogle krav til hardware.


    Kan de 2 modeller, jeg nævnte i starten, dække mit behov? HP'en, der bliver nævnt har for kort batterilevetid :(


    Ellers nogen, der kender en PC, der kan? Ville helst kunne nøjes med en:)


  • Nu er studiebrug et meget bredt område den dag i dag som spænder i alt fra simpel word/surf til tung photoshop og programmering, så må sige at på det punkt bør folk være en smule mere specifikke, fx. med hvilken uddannelse de er på og hvilke programmer de regner med at bruge.


    hvis du tit (ca. hver dag) sætter den op hjemme med skærm, tastatur osv, så vil jeg klart anbefale en computer der kan sættes til en dockingstation (dell og lenovo laptops kan tit dette), hvis der er råd til dette. Så er det bare at smække maskinen i stationen når du kommer hjem, i stedet for at fumle rundt med kabler.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200