nyt bundkort

  • Jeg ha lige fået mig ny stationær PC, med ASUS P7P55D Deluxe S-1156 bundkort og ntel Core i7-860 2.86GHz 8MB S-1156 CPU.


    Jeg fik sat mit hardware i, under XP installationen virkede det da også som det skulle.
    Da jeg var færdig og kom ind i XP, bemærkede jeg med det samme at mit C drev nu kun var 1,36 GB hvilket på ingen måde er rigtigt, det er omkring 15 GB.
    Mit XP ville opdatere, men efter de installationer, var der ikke sket noget med disk pladsen.
    prøvede at installere XP igen, for tænke det var en fejl, men fik samme problemer igen.


    Jeg skulle ikke mene der er noget galt med den disk hvor XP ligger, så er det vel det nye bundkort ?
    har ikke lige oplevet sådan en fejl før.

  • jeg har prøvet at jeg købte en disk der gik i stykker efter et par dage, det var en 1 TB.. men viste kun 26 BG efter at jeg fik en fejlmeddelelse fra min NAS disk. prøv at skifte diske før du mistænker bundkortet.. de er trådsalt mere robuste.

  • Hvis du har problemer med din harddisk, så start med at køre fabrikanten af harddiskens egen test suite, det er typisk det bedste (også fordi det alligevel skal gøres ved en eventuel RMA) man kan gøre for at lokalisere en eventuel fejl på denne.


    Hvis den fejler kan du jo eventuelt prøve at sætte harddisken i en anden computer og så køre testen igen på den, så kan du se om det skulle være disken eller bundkortet der fejler.


    Jeg mener at have hørt noget om at win xp ikke er så glad for større diske (igen mener jeg at det er over 1 TB, men skyd mig ikke hvis det er forkert), det kan være noget dér der giver dig problemer.


    Hvad er det i øvrigt for en harddisk du har i din nye computer?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der er vist også problemer med de nyere WD diske afaik, som vistnok har ændret den fysiske sektor størrelse, skulle være noget med at de skal allignes osv. med specifik software.


    Men det er vist nok spekulation fra min side, prøv nogle af de ting jeg foreslog Bron, inden vi går ud i nogen af de eksotiske løsninger ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jeg prøvede det program, den sagde at der var rat mange drivers der skulle opdateres.
    USB-brugerstyret inputenhed
    Intel(R) 5 Series/3400 series chipset Family 4 ...... ATA...
    Intel(R) 5 Series/3400 series chipset Family 2 ...... ATA...


    og alverdens andet, i alt 28.
    har aldrig prøvet sådanne et program, kan det passe der er så meget, efter jeg lige har installeret XP ?


    det er ikke særlig lang tid siden alle mine harddiske virkede, så ikke dem der er problemer, men måske skal jeg opdatere drivere... ?


    har jeg også hørt.... husker ikke lige hvor meget det er, men ikke nogen disk der er større end 500 GB og ingen problemer med 3 af dem.


    det er en WD 320 GB, men ikke en ny, en jeg tog fra min gamle PC.