Sindsygt ustabil internet.

  • En lille historie.


    Jeg har Fullrate som ISP. Noget jeg har nydt i flere år nu, med MEGET sjældne udfald.. Men den seneste måned til halvanden er det gået ned konstant.. 1-2gange om dagen har jeg udfald, noget jeg skal restarte min router for, så er den der igen med det samme. Jeg har snakket med Fullrate 20 gange, mindst, og de kan ikke se hvad der er galt - og de har prøvet en del ting.


    Jeg kører uden om min switch, hjælper ikke.
    Jeg har fået ny router, hjælper ikke. (Kommer en 3. snart....).
    Deres supportere har givet mig en masse settings på min IPv4 adresse, hjælper ikke...
    De siger at de kan se at min IP-adresse releaser sig selv??????


    Jeg er virkelig på bar bund og har brug for hjælp. Har i tips, erfaringer?


    Jeg bruger Win7 Ultimate, og nu vil jeg formatere, selvom jeg tvivler på det hjælper..


    Kunne det være mit netkort? Har desværre kun et på min bundkort. Men kan da købe et andet hvis jeg ved det er det.


    Computeren skal virke, i ved hvordan alt bare er skidt når lortet ikke virker!

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Du kunne eventuelt prøve at låne en bærbar fra en bekendt og så se om den oplever de samme problemer, det er en nem måde at se på om det skulle være din computer der giver problemer.


    Jeg antager at du skiftede kabel, PSU osv. da du fik den nye router fra Fullrate?


    Hvis ADSL eller dsl eller dsl/ppp lampen går ud kortvarigt når du mister forbindelse er det forbindelsen mellem din router og Fullrates linecard der ryger (det burde de kunne se i deres systemer), hvilket typisk betyder at det ikke er din computer der har problemer. Igen er en nem måde at teste på at frakoble computer udstyr fra routeren, genstarte routeren, lade den stå i en dags tid (uden udstyr vel og mærke). Hvis forbindelsen til fullrate ryger kan du se det på førnævnte LED og det burde også stå i loggen på routeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den ryger ikke. Men hvis det er min computer. Hvad er problemet så?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Jeg har haft samme problem (har også Fullrate).. Har boet på min adresse i lidt over et år og først nu, i dag faktisk, har jeg forhåbentlig fået det løst.. Kæmpede med Fullrate om overhovedet at indse at der var fejl på linien, indtil jeg fik dem overtalt til at sætte overvågning på forbindelsen..


    Fik en tekniker på besøg, der kom ud og gjorde rent i fordelerskabet, der åbenbart var støvet, fyldt med spindelsvæv og halvåbent, så der rigtigt kunne komme fugt og regn ind..


    Ved ikke om det er samme problem du har, men det kunne lyde sådan.. Det du beskriver matcher præcis mit problem.. Routeren skal genstartes


    Har du opdateret firmwaren til den beta-version de har gang i? Efter jeg gjorde det var restart ikke altid nødvendigt, så skulle den bare lige stå lidt tid og så var der net igen.. :boxed:


  • Problemet er at jeg spiller meget dota, på warcraft 3 battlenet, hvor reconnect ikke er muligt. Så det er en skandale når mit net går ned. Jeg kan også gendanne i windows nogle gange, men det skal ikke gå ned!!!


    Jeg prøvet lige at skrive til dem og vedhæfter dette indlæg.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Hvis forbindelsen kun ryger når du bruger din egen computer, tror jeg ikke du skal regne med at Fullrate kan hjælpe dig, så tyder problemet jo umiddelbart på at være ved din pc.


    Som du selv var inde på kan det være en god ide at formattere computeren og reinstallere den, kan være en driver eller andet der giver dig problemerne.


    Ellers så sørg for at du ikke kører P2P (ie torrents) osv. det kan få routeren til at hoste(hvis den router vel og mærke)...

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Efter at have formateret har jeg endnu ikke oplevet et udfald. Så jeg er forsigtig optimistisk. Der var en opdateret driver til mit netkort så om det var pga. den eller noget jeg havde på min computer før er ikke til at vide. Lyder dog usandsynligt at jeg skulle have en form for virus med Kaspersky.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Havde du været inde og kigge på TDC's website, ville du kunne se under kundeservice-driftsinformation at de har været gang med at opgradere software til styring at nettet siden d. 4/6 hvilket har givet ustabilt internet i mere end 100 byer her i landet, så du er absolut ikke den eneste som hat oplevet det fænomen.
    Det har osse indvirket på andre udbydere som har oplevet det samme. Opgraderingen skulle være færdig både på transportnet og accessnettet nu, men der kan forekomme små udfald stadigvæk.


    Mit er stabilt nu, men ved ikke hvordan det har opført sig de sidste dage siden jeg ikke har været hjemme og stadigvæk er lidt for halvbimlet til at lege med IT før engang imorgen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.