Hjælp til køb af 32" LCD TV.

  • Hey.


    Jeg skal have købt mig et 32" fladskærms TV, da mit eget TV er ret gammelt nu.
    Men jeg ved ikke så meget omkring de forskellige specs på et TV.


    Skal det være HD Ready eller Full HD? Og er der nogle ting TV'et helst skal have?
    Jeg har en Playstation 3 der skal tilsluttes, men ved ikke hvad der ville være bedst at købe, og hvor stor forskellen egentlig er.


    Jeg har ikke lyst til at bruge særlig mange penge.
    Men har kigget på Elgigantens side, og der kiggede jeg på det her


    http://www.elgiganten.dk/produ…l-39/32LD320/lg-32-lcd-tv


    Er det godt nok?
    Hvis I har nogle andre forslag må I godt skrive dem.

  • ville nok købe noget med fuld hd, og ting den skal have ville jeg nok sige DVB-C og DVB-T tuner så du kan få digitalt tv :)

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

  • Du skal klart gå efter FullHD (altså 1080) og ikke HDReady (720). Tv signalet ryger over på 1080 på et tidspunkt og din PS3 er sikkert henrykt over at kunne fremvist i fuld HD størrelse.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har bare læst noget om at der ikke er nogen stor forskel når det kun er 32".
    Full HD er også dyrere, og vil helst ikke bruge for mange penge, hvis der alligevel ikke er så stor forskel.


    Men har I også nogle forslag til andre 32" TV?

  • Du får ikke en disse ud af FullHD på et 32", så betalt ikke ekstra for det.


    Skal det bruges til digital TV, er MPEG4 tuner også et must.


    Meeen det har de fleste dog snart indbygget. Både som DVB-C (kabel-tv) og DVB-T (via antenne).

  • Som bubbi siger så betyder full HD ikke så meget i den tv størrelse.


    Ta ud og kig på det en gang, hvis billedet ser fint ud sammenlignet med de andre på samme hylde så ta det:) Det er individuelt hvad man synes der er et godt tv så bare du kan lide at se på det er det et godt tv;)