My shit is broke yes?

  • Som nogen af jer måske ved, så købte jeg for nylig et Radeon 5770 HD, som demo vare fra Komplett.dk.


    Jeg satte det i min computer samme dag jeg fik det (jeg bruger normalt et GTX 275), men da jeg gerne ville lege lidt med det nye kort og se hvad det kunne, og da jeg alligevel ikke spiller nogle vildt krævende spil lige for tiden, tænkte jeg at jeg da lige ville prøve det.


    Ud kommer det gamle, og nøj hvor er det støvet, så det får jeg også lige gjort rent, og så ellers lagt pænt væk i en kasse, i mit dejligt varme og tørre skab. Det nye kort ryger i, og alt tilsluttes. Jeg starter computeren op, installerer drivers og voila! Præcis samme grafik som med mit GTX kort, jeg var meget glad.


    Men, efter at have haft computeren tændt i nogle timer, crasher skidtet pludselig! Ikke blue screen, men en nålestribet skærm 1, og en helt sort skærm 2. Det var satans tænker jeg. Jeg tænder det hele op igen, og alt virker upåklageligt. For en god ordens skyld tjekker jeg lige temperature osv, men alt ser ud til at være i skønneste orden, og det nye kort er hele 30 grader koldere end mit gamle, hvis stock køling bestemt ikke er noget at skrive hjem om.


    Det er nu et par dage siden, og jeg har oplevet flere crashes, hele seks styks af dem. De kommer med vilkårlig interval, og jeg har ikke kunnet finde noget mønster i det.


    Da min computer ALDRIG har crashed før, kan jeg vel gå ud fra at det er det nye hardware aka. grafikkortets skyld?
    Men hvorfor crasher hele computeren, og ikke bare mit display?
    Og hvad skal jeg gøre, er der andre der har erfaring med demo varer fra Komplett, og ved om de yder service på disse?


    Håber i kan hjælpe, for det er mildt irriterende.


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Måske det her kan hjælpe dig


    http://downloads.guru3d.com/Gu…tup%29-download-1655.html


    Kunne ikke lige undgå at se du er gået fra Nvidia til ATI, det kan netop give de problemer der, prøv og fjerne alle drivere med denne, både Nvidia og ATI og så gen installer driveren fra ATI.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.