Problemer med gammel computer

  • Hej Tweak :D


    I går da jeg startede min computer virkede den fint nok de første 10 min.
    derefter begyndte den at flimre, og jeg kunne faktisk ikke bevæge markøren på skærmen eller noget.
    Det er så noget jeg vil have gjort noget ved. Jeg tror selv det er bundkortet, men er slet ikke inde i det med fejl søgning når vi snakker hardware.
    Jeg har desværre ikke nogle andre komponenter jeg kan prøve mig frem med, så er der nogle af jer da har nogle gode guldkorn til hvordan jeg skal løse problemet?


    Jack

  • Prøv at nulstille din bios i første omgang. Strømmen tages fra, ud med batteriet på bundkort, tryk på startknappen på din maskine for at aflade "gammel" strøm, sæt batteri i igen og lav en normal opstart.


    Det ville være dejligt hvis du lige skrev hvad din maskine består af ;), kunne jo være din PSU som er blevet for slidt og derved ustabil hvilket osse vil give de symptomer som du beskriver.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ASUS P5LD2-SE
    Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
    4 * corsair DDR2 512 mb ram
    Western digital 80gb harddisk
    maxtor 120 gb harddisk
    NVIDIA GeForce 6600


    Jeg kan ikke lige finde ud af hvilken psu der er i men mener nok det er en på 350W


    Jeg vil prøve det du sagde med at pille batteriet ud :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Prøv at nulstille din bios i første omgang. Strømmen tages fra, ud med batteriet på bundkort, tryk på startknappen på din maskine for at


    Hold nu op med det vrøvl.


    Clear CMOS bruges til at reset'e BIOS med.