Forbinde TV til PC med VGA stik

  • Hejsa!


    Jeg har købt følgende TV: http://www.panasonic.dk/html/d…index.html?trackInfo=true
    - Forskellen fra mit tv, og linket der er at mit er et 42" og ikke 32" som det i linket er.


    Min PC, har to udgange DVI udgange.


    Nu til problemet, når jeg tilslutter mit tv, er der bare sort skærm - jeg bruger et VGA kabel til at forbinde mit tv og min pc, da min computer har dvi udgange bruger jeg en adapter så jeg kan få vga til dvi.


    første gang jeg kom hjem med mit tv havde jeg kun adapter som jeg brugte til min pc skærm, hvis jeg slukkede min pc og satte mit vga stik i computeren og tændte virkede det som det skulle, jeg så livligt hd film på det etc.


    men eftersom det var besværgeligt at skifte stik hver gang jeg ville se film på tv'et, købte jeg endnu en adapter her den anden dag således at jeg kunne have begge mine skærme tilsluttet på samme tid. På det tidspunkt havde jeg ikke haft tilsluttet tv'et til computeren i nogle dage, og nu kan jeg ikke få det til at virke igen, har prøvet med begge skærme sat til, og gjort ligesom jeg gjorde første gang jeg satte tv'et til kun have fjernsynet sat til - men intet virker.


    Har testet om det skulle være tv'et den er gal med, ved at prøve at tilslutte min bærbar - men der er ingen problemer der er billede.


    min pc registrere tv'et som kan ses på følgende billede:


    [Blocked Image: http://www.myupload.dk/showfile/r45060241980.png]


    Kører Windows 7, 64 bit.


    - Har forsøgt at bytte rundt på stikkende, boote en halv million gange, skifte opløsning etc.


    På forhånd tusind tak for hjælpen.

  • har du prøvet med nyere driver fra NVIDIA ?


    På stort set alle nyere tv'er idag kan man via TV menuen vælge hvad for en udgang/indgang man vil have signal fra, derinde i din menu på dit TV kan du nok finde noget som hedder tilslutninger eller interface connections.


    Hvis du finder det kan du jo lige se om dit TV står til at modtage noget på den enkelte indgang(VGA i dette tilfælge) og om den er valg som indgangs kilde.


    bare et par forslag..

  • har du sat opløsningen til 1024x768? Hvis din primære kører en høj opløsning og du prøver at klone den kan det være dit tv ikke understøtter den via VGA input... der er flere tv der kun understøtter HD opløsninger via DV og IKKE via VGA

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    har du sat opløsningen til 1024x768? Hvis din primære kører en høj opløsning og du prøver at klone den kan det være dit tv ikke understøtter den via VGA input... der er flere tv der kun understøtter HD opløsninger via DV og IKKE via VGA


    VGA kan ikke køre Full HD. Du kan køre 720p eller 1080i gennem det, men ikke fuld 1080p. Dincomputer understøtter nok heller ikke 1080i (er også lort).


    VGA er et RGBHV signal. Et rød, grøn og blåt billedesignal. H og V er til en vertikal og en horisontal synkroisering.
    Det er det samme som et Component stik (YPbPr). Der er signalerne bare lagt lidt sammen.


    For at køre Full HD skal du enten have DVI, Displayport eller HDMI.


  • det er så løgn, jeg ka fint køre 1920x1080p på mit Phillips 32tommer LCD til via VGA på mit Sapphire Radeon HD5770 1GB & mit Albatron GeForce 8800GT-512X det var intet program, kun det at du ik fik lyden med, så trak bare externt lydkable til tv'et så kørte det :9xo

  • Hvorfor kører han ikke bare hdmi? Med en adaptor via dvi stikket.
    Det er klart at han er nød til at sætte skærmopløsningen i en størrelse hans tv kan klare.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • jeps, jeg har prøvet at sætte opløsningen til 1024x768, heller ingen reaktion - det mest underlige var at da det virkede havde jeg ikke rørt opløsningen overhovedet. det sidste jeg husker hvor det virkede var at der stod noget med hz på mit tv hvorefter skærmen blev sort, og siden har det ikke virket