Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 16. juni 2010, 00:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af madz

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo

Citeret

Oprindeligt indlæg af madz

Citeret

Ang. pci-e 1.1-2.0 så betyder det ikke en fis IRL, da forskellen for det meste ikke svinger mere end 1-2% i ydelse, så P35 kan sagtens følge med endnu.

Ja hvis han beholder cpu,men køber han både ram og cpu er det dumt da han så næste gang han skifter gfx med stor sansynlighed blir begrænset af sit bundkort.Sådan kan man blive ved med det gamle.
Men ja køb 4gb brugt pc8500 og en køler og oc,bør da gi lidt ihvertfald.Dog skal du rigtig kunne rive spillet rundt skal du skifte platform,sådan er det.

Nu må jeg da lige bé om mine himmelblå :crazyeyes:

Hvis du ser en forskel på 1-2% som en begrænsning, så ja du har ret ;). 1-2% i min verden betyder ikke en flyvende fis for spil oplevelsen generelt, hans 4890 yder lige en tand bedre end et 5770, så det kan sagtens følge med et stykke tid endnu helt afhængig af hvilken opløsning han spiller i.

Spiller han i 1650x1080, så betyder det absolut ikke at han behøver at smide penge efter en ny platform, når den sagtens kan klare det, der skal bare skrues op for den.

Selv spilverdenen er jo ikke optimeret for mere end 2 kerner i langt de fleste spil alligevel, da de er crossover udgaver som oprindeligt er lavet til konsol. Kan han få sin 2 kerners op og rende 3.5Ghz( og det kan han uden problemer på P35), så kan min 4 kerners ved standard 2.4Ghz ikke følge med og det er fakta.

Lidt afhængig at stepping, så er 3.8/9 så absolut realistisk at nå med rette køling, derved et levetiden for hans platform forlænget ihvertfald 1 år frem, måske mere, og køber han de dele brugte så er investeringen altså til at overse. Er han rigtig heldig finder han en brugt quad til fornuftige penge og så kan systemet sgu køre mindst 2 år mere inden der behøves at smide penge efter et nyt system pga. mangel på kraft.

Jeg har osse et ældre system, men grundet et rimeligt OC og et fair GFX, så kan jeg spille spillet med alt på max 8xAA,16xAF og ellers alle andre indstillinger i spillet på high, fuldstændig flydende i 1920x1200, selv min CPU kommer ikke over 42 grader efter en times spil i BFBC2 ved et OC på 1.1Ghz, så du skal ikke sige det ikke kan lade sig gøre, fordi det kan det hvilket osse vil være gældende for ham hvis hans CPU kan følge med op.

Mvh
Sam

Jeg gætter på du sidder med et 775 system ?
Da jeg skiftede fra oc e8500 til nuværende oplevede jeg større forskel end forventet,også i ældre spil der ikke udnytter quad.Men tror også det har lidt med ens temperament at gøre,har altid kørt med hurtigere cpu end hvad mine gfx egentlig har behøvet.

Der hvor du ligger mærke til forskellen er fordi du pludselig har 4 kerner til rådighed hvilket jeg osse har, så i spil er det rent faktisk "kun" Hz som vil gøre forskellen og alligevel ikke, grundet din ram controller er bygget ind på CPU mens min sidder på NB, så din vil være en anelse hurtigere, men ikke noget som kan retfærdiggøre et fuldstændigt systemskifte endnu, samme vil gøre sig gældende for trådstarter.
Alt afhænger osse af hvilke spil du spiller, i et ældre CPU afhængig spil vil du have hurtigere afvikling af det grundet flere kerner hvilket han kan kompensere for med OC et stykke af vejen. I et GFX afhængigt spil spil vil der ikke være mere end 1-2% forskel på din og hans, og det er fakta hvis ellers GFX er ens.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

22

onsdag, 16. juni 2010, 23:18

Citeret

Nej, formålet var vel at vejlede trådstarter...

Synes jeg er gjort,vi er så bare ikke helt enige ;)

Citeret

Der hvor du ligger mærke til forskellen er fordi du pludselig har 4 kerner til rådighed hvilket jeg osse har, så i spil er det rent faktisk "kun" Hz som vil gøre forskellen og alligevel ikke, grundet din ram controller er bygget ind på CPU mens min sidder på NB, så din vil være en anelse hurtigere, men ikke noget som kan retfærdiggøre et fuldstændigt systemskifte endnu, samme vil gøre sig gældende for trådstarter.

Det er jeg udmærket klar over,men hvad der skal "retfærdiggøre et systemskifte" synes jeg ikke er så sort og hvidt.

Citeret

Alt afhænger osse af hvilke spil du spiller, i et ældre CPU afhængig spil vil du have hurtigere afvikling af det grundet flere kerner hvilket han kan kompensere for med OC et stykke af vejen. I et GFX afhængigt spil spil vil der ikke være mere end 1-2% forskel på din og hans, og det er fakta hvis ellers GFX er ens.

Det kommer jo helt an på hvilket gfx og opløsning der er tale om,et highend skal fodres mere..
Nu ved jeg godt tråden egentlig er om bc2,men prøv at søg lidt på gta4/eflc og pci-e hastighed,de er så system afhængige at selv mid range gfx er hæmmet af pci-e 1.x

23

torsdag, 17. juni 2010, 00:31

Selv et dårligt kodet spil som GTA VI kræver ikke ret meget mere CPU kraft end BFBC2 gør idag i de helt høje opløsninger, det er osse fakta uanset hvilket GFX du så har siddende i den maskine når bare den kan følge med op.

Eneste grund til at en 4 eller flere kerners CPU gør det "bedre" er da fordi den kan afvikle flere tråde på samme tid uden af du behøver at gå op i Hz hvilket trådstarter netop kompenserer for ved at OC, om det så giver samme udfald er en helt anden sag, men det vil hjælpe en rigtig god del.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

24

torsdag, 17. juni 2010, 09:59

Jeg vil nok sige, at jeg også ville behholde det nuvlrende, hvis du ikke kan få fat i en meget billig socket 775 quad.

Uanset om du beholder din e6750 (som er en fin cpu til OC) eller skaffer dig en anden køler (hvilket jeg ville gøre uanset hvad egentlig), så skal du bare OC det lidt.

Din nuværende platform skulle kunne klare BC2 uden problemer med en god OC :)

EN standard E8400 og et 8800gt ellr hd5770 kører det faktisk udemærket. Shadow details skal bare på low og så lav AA og ANISO som muligt :)

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

25

lørdag, 19. juni 2010, 15:34

Citeret

det er osse fakta uanset hvilket GFX du så har siddende i den maskine når bare den kan følge med op

Det kan den så desværre ikke ;)
http://www.legionhardware.com/articles_p…e_part_2,1.html

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.