Hurtig router...?

  • Jeg har fået 40/40Mbit, men kan kun hente hvad der svare til 24-26Mbit igennem den router jeg har nu, en D-Link Gaming Router, og kun 10-20Mbit i upload.


    Det er entlig ikke det der er da store problem, men mere at det trådløse netværk forsvinder hvis min Synology DiskStation, henter med mere end ca. 2MB/sek, eller ca. 16Mbit...


    Nu er det så jeg gerne vil vide om I har nogle routere som I kan anbefale, der kan klare de 40/40Mbit...? Jeg vil gerne ha' GBit til Lan siden...


    Skal jeg evt. ud i at dele router/firewall og WLAN op i to? Og måske også LAN for sig selv?

  • Hvor har du testet de hastigheder henne?


    Prøv http://www.speedtest.net eller den danske http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/


    Men ellers vil jeg da gerne ligge et godt ord ind for en D-link DIR-655.
    Sådan en har jeg, og det er en dejlig router.
    Den har gigabit lan, og wireless B/G/N.
    Den kan sagtens klarer belastning både på det trådløse og det kablet samtidigt.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=315923

  • Jeg har en Zyxel 415-N den klarer sagtens 25/25 i hvert fald :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • De 24-26 Mbps, er det når du er forbundet via kabel eller via det trådløse?


    Hvis du skal have mere end det over det trådløse så skal du i have en router med 802.11n teknologi og netkort der også understøtter det.


    De fleste 'n' routere har typisk også en hurtigere processor, så de burde kunne give dig fuld udnyttelse af de 40/40.


    Jeg har lige selv købt en d-link dir-825 (rev b), den er forholdsvis billig, har gigabit switch, hurtig processor og kan køre dualband wifi.


    Alternativt kunne Netgears wndr3700 også være interessant, her et link til et review på siden smallnetbuilder.com: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har du testet om du faktisk får de 40/40 igennem kablet? Det hænder jo at der forsvinder en smule til overhead og hvis de servere du bruger ikke kan/vil give dig så meget. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tester hastighed på IT-borger... Og har både testet over LAN og WLAN...


    Jeg har dog ikke testet direkte i en computer, men som jeg skriver så er det ikke hastigheden der er det enlige problem, men det at den ikke kan klare belastningerne. For hvis det viser sig at jeg ikke får 40/40, så skal de sq bare fixe det... Man kan få 60/60, så 40/40 skulle jo ikke være et problem, og de siger at man har 4Gbit ind i huset, mener jeg det var/er...


    Men tak for svarene... Kom gerne med flere, så jeg evt har noget at vælge imellem...


    Kan lige tilføje at den også skal kunne sende FTP, HTTP m.m. igennem, men det er vel standard på alt...

  • Hvad er det præcist for en dlink router du har? kan jo være at du kan opdatere dens firmware eller lignende for at få fikset dit problem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Jeg er ret sikker på det er denne:
    http://www.dlink.com/products/?pid=370


    Jeg har tjekket efter nyt firmware, det er der ikke...


    Hmm... ja du er vist ikke den eneste der har haft problemer med netop den router.
    Der var nogen der indikerede at det måske var strømforsyningen der var til årsag.


    Ellers med hensyn til bud på routere, så vil jeg ikke umiddelbart anbefale en Linksys router, da de af uvisse grunde typisk ikke understøtter JUMBO frames(burde være standard IMO), eftersom du har en NAS på dit netværk bør det være et krav.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.