crash i spil

  • har haft det her problem i lang tid, men har nu besluttet at gøre noget ved det. min pc går i stå under spil. det er ikke altid, ca. 50% af gangene. nogengange begynder den at lagge lidt inden, og så går den i stå. billedet bliver ændret og bsod kommer frem. andre gange går den bare i stå. har mistet min assassins creed II & borderlands spil data derfor, så vil ha det her løst så det ikke sker igen!
    temperaturen på mit 4890 er højst på 80 grader. har aldrig set det højere. og min psu lider af coil whining, tror jeg det hedder (men ved ikke om det kan have noget med det at gøre?)
    den går kun i stå i spil, så er det en fejl i gfx ? hjælp :(

  • Har du prøvet noget udover at måle temperaturerne i forvejen?


    Ellers kan du prøve at se din event viewer for at se om der skulle stå noget der kunne tilskrives det problem du oplever, især ved BSODs plejer der at stå noget.


    Ellers kan du starte med at åbne siden af kabinettet, hvis det skulle være varme, så plejer det at hjælpe.


    Det kan også være software relateret, så du kan eventuelt opdatere alle dine drivers osv.


    Det er en god ide at køre nogle forskellige tests på computeren, f.eks. memtest86+ for at se om der skulle være problemer med RAM osv, evt køre en nyere 3dbenchmark for at stresse grafikkortet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • - hvad er event viewer og hvordan bruger jeg det ?
    - mit kabinet har i fronten en 140mm, en mindre en imod rammene, og en 120mm i enden. synes ikke det virker af særlig meget, når man tænker på de nye kabinetter.
    - har li prøvet at opdatere det meste i enhedshåndtering, hvis det var det du mente, men der var ingen opdateringer.
    - memtest86 kørte jeg for lang tid siden (der havde pcen os det problem), der var ikke noget i vejen med dem.
    - har kørt alle test i 3DMark. ved ikke hvad jeg skal bruge det til. første gang gik den i stå under testen, men anden gang var lykkens gang. har gemt resultatet i en .3DR fil ? ved ikke hvordan man åbner den, men har også taget et billed af det med klippeværktøjet :)