Ny router med wifi!

  • Ja, min kammerat er blevet træt af hans netgear std router fra tdc.. Så han vil godt have en der er lidt mere stabil.. Eller meget mere stabil egentlig :))


    Har i nogle erfaringer med nogle alm. routere med wifi? Altså sådan noget der kan betales til et sted mellem 600 - 900 kr ..


    Har kigget lidt på denne : http://www.proshop.dk/ShowProd…x?uid=60014&prodid=304184


    Den kender jeg nemlig fra en anden ven og han har aldrig problemer. Men det kunne jo være man skulle få sig en nyere jo. Måske en Linksys?


    Kom med jeres forslag!

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Tja... den asus router du linkede til er jo med et adsl modem i, så hvis han skifter ISP eller forbindelses type skal han ud i en ny router igen, så jeg vil nok anbefale noget andet i stedet.


    Netgears wndr3700 har fået gode anmeldelser på siden smallnetbuilder.com, så den kunne måske være interessant.


    Ellers har jeg lige selv købt en d-link dir-825 (rev b), som er noget billigere end wndr3700 men har mange af de samme specifikationer som WNDR3700eren.


    Der er desværre en del linksys routere som af en eller anden grund ikke understøtter jumbo frames på deres switch, hvilket kan være rart hvis man har en NAS på netværket.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.