Hjælp til at få redet data fra defekt bærbar.

  • Hej.


    Jeg har en kollega som har fået ødelagt sin bærbar, så vi skal have dataen fra harddisken over på en anden pc.


    Han har prøvet at sætte harddisken over i en ekstern harddisk boks, og så sat til den nye bærbar.
    Men problemen er at den vil formatere den inden man kan komme ind på den.


    Han har ingen stationær pc, så han kan heller ikke sætte den til som en almindelig harddisk.


    Så er der et eller andet smart så man kan sætte den til via usb på en bærbar, og ikke sådan en boks som aligevel vil formatere den?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD


  • http://www.runtime.org/


    Virker 100%. Alternativet er et proff firma som gør det.
    LÆR at tage backup!

  • det er ikke boksen der vil formatere den men din pc der tror det er et flytbart medie den ikke kan læse..


    eneste anden mulighed jeg lige kan komme på er at sætte den til en stationær pc med normale kabler, dette burde virke... har han ikke en må i prøve at tage den hen til en som har en stationær.. eller er der kun SSDfreaks løsning tilbage

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • SSDfreak: Jo tak for linket, men det er ikke harddisken der er defekt på den, så den kan sagtents redes, problemet er at det er en bærbar han skal have det over på.
    Og det skal også siges han laver backup, men det var desværre et par måneder siden sidst.


    martinta: Ja jeg kunne også kun komme på den løsning med at sætte den til en stationær.
    Men det kunne jo være der var nogle specielle kabler så man kunne sætte den til via usb fra sata eller sådan noget.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225


    Sådan en?
    Har prøvet sådan nogle før og de virker fint :)..


    Tak for det.
    Det vil jeg lige sige videre.


    Og den vil ikke have man formatere vel .

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia


    Tak for det.
    Det vil jeg lige sige videre.


    Og den vil ikke have man formatere vel .


    Hvis der ikke det er en fejl på disken der vil have en til det, så nej, jeg plejer bare at sætte stikket i begge ender og så kører det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    SSDfreak: Jo tak for linket, men det er ikke harddisken der er defekt på den, så den kan sagtents redes, problemet er at det er en bærbar han skal have det over på.
    Og det skal også siges han laver backup, men det var desværre et par måneder siden sidst.


    martinta: Ja jeg kunne også kun komme på den løsning med at sætte den til en stationær.
    Men det kunne jo være der var nogle specielle kabler så man kunne sætte den til via usb fra sata eller sådan noget.


    jo, som du har fået et link er der et sådant kabel, men det kabel vil den meget sikkert opfatte på samme måde som en ekstern harddisk som var det du allerede havde prøvet, derfor jeg ikke skrev om det

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Og den vil ikke have man formatere vel .


    Det er PC'en der vil formattere. Forbindelsen til disken er i dette tilfælde irrelevant.


    Er der en eller anden form for kryptering på disken?

  • Nu får han nok en stationær at sætte den til.
    så det vel bare et almindeligt sata kabel der skal bruges der til.


    McCleod: Jeg tror ikke der er noget kryptering på den.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Det skulle vel ikke være samme problem som her. Det problem opstår hvis i forsåger at få adgang til en "vista" disk fra en XP installation.


    Hvis det er tilfældet, så find en vista maskine i kan sætte disken til.


    Som en anden sagde, så har metoden i kobler disken på makinen intet at sige!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Nu får han nok en stationær at sætte den til.
    så det vel bare et almindeligt sata kabel der skal bruges der til.


    Ja, det er bare et almindeligt SATA-kabel der skal til - det vil dog ikke ændre på formatteringsproblematikken.


    Quote


    McCleod: Jeg tror ikke der er noget kryptering på den.


    Ok, hvis der ikke er, så smid disken i en maskine der er boot'et på en Linux Live-CD. Den vil kunne se om der er en funktionel partition. Der findes også dataredningsløsninger til Linux som også kan redde data af en NTFS-disk. Men prøv først med en Live-CD og se om der er noget at læse på disken. Hvis der er, så var det oplagt at læse det fra Linux og gemme det på en anden disk. Linux skriver også NTFS.

  • jacobask: Nej det er ikke det problem, jeg mener nemlig han har win 7 på begge.
    Den stationær han vil prøve på er dog med vista.


    McCleod: Han har desværre ikke mulighed for alt det der, da det er en firma pc han vil prøve på.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    McCleod: Han har desværre ikke mulighed for alt det der, da det er en firma pc han vil prøve på.


    Det er som sådan ligemeget, da en live-cd kører alt fra CD'en og rører ikke ved hvad der ellers måtte være på computeren.


    /ask

  • Ok så vil jeg prøve at høre om han tør rode med det.
    forstår bare ikke det skal være så svært at komme til den data.
    Da det ikke er harddisken der er defekt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD