Mister forbindelse til router?

  • Hej Drenge


    Min mac og hp mister begge forbindelsen til min router med intervallet 20 min. Nu er jeg begyndt at spille Warcraft 3, og efter 10-15 minutter mister jeg forbindelsen og bliver smidt af.


    Er der nogen som kender dette problem?


    Mit internet er fra TDC og min Router er en Netgear.

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848


  • Det kan skyldes mange ting.. Hvis du har styr på hvad du laver i en router, så prøv at skifte den kanal signalet kører på



    har du noget andet trådløst udstyr der måske kan forstyrre? der er rigtig meget der kører i samme frekvensområde, f.eks trådløse telefoner

  • Hvis begge computere mister forbindelse på præcist samme tidspunkt kan det være et underliggende problem med forbindelsen fra TDC, derfor vil jeg anbefale dig at forbinde din computer udenom den Netgear router du har, dvs direkte til TDC modem eller hvad du nu end har med et kabel


    Hvis problemet bliver ved, så tag kontakt til TDC og få dem til at se på sagen.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    har du noget andet trådløst udstyr der måske kan forstyrre? der er rigtig meget der kører i samme frekvensområde, f.eks trådløse telefoner


    En sjov lille detalje er at der faktisk ikke er så mange trådløse telefoner i europa der kører på de omkring 2.4GHz, men pointen er stadigvæk god nok, utætte mikrobølge ovne, bluetooth osv.. er alle kilder til forstyrrelser, for ikke at nævne andre trådløse netværk

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er trådløst. Jeg har ikke en trådløs telefon eller lignende.
    Hvordan skifter jeg kanal?

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848