Nyt Grafikkort

  • Hej alle sammen.


    Jeg står med et lille problem, som jeg håber der er nogen der kan svare på..


    Jeg har haft et


    Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 285 (1 GB)


    som gik i stykker, og dem jeg har købt det af, giver mig mine penge tilbage.
    Så nu skal jeg have et nyt grafikkort, men kan ikke helt finde ud af hvad det skal være.


    Det skal kunne køre de nyeste spil, da det er primært det jeg bruger min pc til..


    Det er spil som:


    fallout 3
    Farcry 2
    just caus 2
    osv..


    Det må max blive en 3500 kr, lidt over eller under betyder ikke det store..


    min pc er:


    prosessor: Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
    bundkort: GA-EX58-UD4P
    power: Corsair TX750W
    grafikkort: Det VAR et: ZOTAC GeForce GTX 285 (1 GB)


    Håber der er nogen der kan hjælpe
    Rigtig god weekend


    Mvh. Nicolai

  • Et hd5870 MSI Lightning eller Sapphire Toxic.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af schepke666
    Okay, så jeg vil ikke være helt skidt stillet hvis jeg anskaffer mig et


    Sapphire TOXIC HD 5870 (2 GB)
    http://www.edbpriser.dk/Produc…Sapphire+Toxic&pid=813700


    Ved bare ikke om det betyder noget det: PCI Express 2.1 x16 med de slots jeg har på mit bundkort,
    Er ikke så skrap til de pc komponenter


    Det der vil være et rigtigt fint valg :9xo


    vil du endelig spare lidt på det, så køb et kort med 1GB ram på, det er mere end rigeligt og Hd5xxx serien clockker som bare hulan ;), evt Sapphire's vapor-x model som har en bedre og mere mere lydløs køleløsning end standard køleren. Igen har du godt med udluftning i dit kabinet som kommer kortet ikke ret højt op i ekstra temp selv i max. OC tilstand.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg er enig med ebo, hvis du vil holde dig til 5850 så burde 1GB være fint.


    hvis du vil bruge lidt ekstra penge så er det i de fleste tilfælde bedre med et 5870 med 1GB RAM end et 5850 med 2GB.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg er enig med ebo, hvis du vil holde dig til 5850 så burde 1GB være fint.


    hvis du vil bruge lidt ekstra penge så er det i de fleste tilfælde bedre med et 5870 med 1GB RAM end et 5850 med 2GB.


    Sam nævner da intet om et 5850 - hverken med 1 eller 2 GB.



    Schepke666 - Hvilken opløsning spiller du i?


  • de nyere Vapor-X kort kan du ik juster voltage på Sam da Sapphire bruger en voltage chip MSI Afterburner ik understøtter.


  • Jeg vil umiddelbart tro at han tidligere linkede til et 5850, fordi jeg har i hvert fald det stående i min browser historik, så er sandsynligvis fra første gang jeg læste tråden :crazyeyes:


    Det eller også har jeg tåget lidt i det :razz:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg køre kun 1680 * 1050


    Men regner med at skulle ud og have ny skærm, vil også godt have et grafikkort med lidt fremtid i.


    Tager meget gerne imod andre forslag, da jeg ikke ved så meget om det, og markedet hele tiden ændre sig

  • Det er i hvert fald et rigtig lækkert kort. Tror et hd5850 er rigeligt til den opløsning, du kører med. Du kan evt. Tage et ikke oced kort, hvis du vil spare lidt og hvis det ikke er til at levere lige pt. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af schepke666
    Har fundet dette kort.


    Sapphire TOXIC HD 5850 (1 GB)
    http://www.edbpriser.dk/Produc…Sapphire+Toxic&pid=778657


    Er det sådan noget jeg skal have?


    Hvis du skal køre med 1680*1050 ville jeg tage et 5850 - evt dette.
    Super lækker køler med gode muligheder for lidt overclock.


    Ved 1920*1080/1200 ville jeg nok vælge et 5870 hvis budgettet tillader det. MSI 5870 Lightning som anbefalet tidligere ville være mit valg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det er i hvert fald et rigtig lækkert kort. Tror et hd5850 er rigeligt til den opløsning, du kører med. Du kan evt. Tage et ikke oced kort, hvis du vil spare lidt og hvis det ikke er til at levere lige pt. :)




    Skal jeg forstå (oced) at det kort er, overclocket, eller det kan overclocket, for jeg tweaker ikke min pc, det ved jeg ikke nok om det til, så tør ikke rigtig :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af schepke666




    Skal jeg forstå (oced) at det kort er, overclocket, eller det kan overclocket, for jeg tweaker ikke min pc, det ved jeg ikke nok om det til, så tør ikke rigtig :)


    Ja toxic kortet er OC fra fabrikken af, men ikke mere end man selv kan gøre ved hjælp af catalystcontrolcenter på et standardkort.
    Jeg har et standard 5850 og kører over den hastighed som det Toxic kort har fra fabrikken på både GPU og ram og trækker alle dagens spil i 1920x1200 med alt på højeste indstilling.
    Selv BFBC2 med alt på højeste indstilling kommer den ikke over 67 grader og selv efter 10 minutter i en furmark kommer den ikke over 84 grader i stabilitetstest.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af schepke666


    Er det muligt, eller dumt?


    Det er skam muligt men det er 2000,- ekstra.


    Jeg kender en der har et 5870 og han kører eyefinity på 3 stk 1920x1200-skærme (5760x1200).