NAS server med Raid

  • Hey Tweak


    Jeg vil gerne have noget NAS server på loftet.. Nogle som har erfaringer med denne NetGear <- Overvejer den nemlig.. Men kender i til nogle andre som er bedre ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • En af mine mates efterspurgte den præcist info på samme NAS for ikke så længe siden.


    Jeg ved desværre ikke så meget om Netgear NAS', de typiske mærker er synology og QNAP, jeg har hørt lidt positivt om deres NAS' men deres firmware skulle ikke være helt så gode som Synology/QNAPs.


    I øvrigt kan man vist få den samme NAS billigere hos elgiganten LINK


    Et mere konservativt bud kunne være en Synology 210J: link


    Så kan du også selv bestemme hvilke diske der skal i.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kan huske fra da jeg selv var ude og kigge NAS, at de mindste modeller fra QNAP er udmærket til lidt harddisk overførsel i ny og næ, men at man skal op i x39 (X er antal harddiske i modelnavne), hvis den skal bruges en del, og have en rimelig overførselshastighed. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Grunden til at jeg lige netop efterspørge NetGear'en er fordi jeg kan få den billigt.. :) Har bare lidt dårlige erfaringer med netgear fra deres home routere.. !


    Men måske skulle man overveje QNAP istedet ? :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Grunden til at jeg lige netop efterspørge NetGear'en er fordi jeg kan få den billigt.. :) Har bare lidt dårlige erfaringer med netgear fra deres home routere.. !


    Men måske skulle man overveje QNAP istedet ? :)


    QNAP eller Synology er 2 konservative bud på en NAS.


    Alternativt kan du også se på at bygge en selv, med f.eks. et ATOM baseret ITX bundkort og et tilsvarende kabinet, det koster heller ikke alverden, så kan du f.eks. installere freeNAS eller openfiller på den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.