Generel hjælp til sammensætning af PC/PCer

  • For et par dage siden brændte min laptop totalt ud, jeg har lige haft den hos en "ekspert" som mente at reperations omkostningerne ikke ville kunne betale sig. Derfor står jeg nu komplet den computer, katastrofe! Jeg er personligt komplet retarderet til at sammensætte en computer, og jeg har på fornemmelsen at de sælgere jeg har snakket med idag har forsøgt at tage røven på mig. Så jeg håbede meget på der var nogle venlige sjæle der kunne guide mig igennem det hele!


    Mine computer behov er følgende.
    Jeg gamer meget, det skal bare virke. Jeg orker ikke konstante drifts problemer. Dog er mine spil ikke de spil der er tungest, det er WoW, HoN, CS osv. Dog ville det da være rart at kunne trække de tungere spil som Call of Duty Crysis. Men vigtigst af alt at jeg også kan købe et spil til den om 1 år uden at skulle det store igenem.
    Jeg begynder Uni til sommer så jeg har også et studie behov. Jeg overvejer lidt en rigtig stærk bærbar fremfor at købe en gaming stationær og en "skrive maskine" bærbar. Dog hælder jeg mest til kombi løsningen da jeg er træt af at game på en 15" skærm.
    Alle råd og alt vejledning vil være meget velkommen, inklusiv råd om skærm køb gerne i 24" størrelsen.


    Prisen er delvis irrelevant men jeg har ikke lyst til at købe toppen af poppen bare for at gøre det, som sagt er det mest til WoW brug.


    På forhånd tak for alt hvad i kommer med.


    Mvh. Johan


    Ps. selvom jeg selv er direkte retarderet til sammensætning af PC og den slags, vil jeg nok kunne finde en til at hjælpe mig med at sætte en sammen, hvis det er jeres råd.

  • Måske er denne et bud? http://topdata.dk/product.asp?product=6782


    OS og skærm skal oveni selvfølgelig.


    Du har jo ikke rigtig oplyst et budget, så jeg starter med en i den billige ende :)
    Hvis du har mod på at bruge flere penge, så kunne den bruge et HD5850 og måske en anden PSU. Folk herinde virker positive omkring Topdatas pc'er, men har ikke selv prøvet dem.


    Vil sige at det smarteste for dig nok er færdigsamlet PC, da du udtrykker at du ikke selv kan, Så måske det er det rareste for dig, hvis du bare vil have en køreklar PC uden for mange dikkedarer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H