Ekstern HD på USB strøm.

  • Godmorgen Tweaks,


    Har i noget tid nu gået og overvejet at anskaffe mig en ekstern HD så min bærbare ikke bliver fyldt op hele tiden. Meget af det som skal lægges på HD er musik, film og billeder. Jeg ved godt at man nok får bedre kvalitet og mængde plads ved at købe en med egen AC adapter, men da jeg gerne vil kunne bruge den med et minimum af tilslutninger, vil jeg meget gerne have en der kører på strøm fra usb. Har selv kigget på disse 2:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=489098


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688838


    500 GB er nok minimums krav for mig, men desværre også næsten maximum for denne type HD.


    Så jeg søger nok bare lidt erfaringer med brugen af sådanne diske, specielt om den høje mængde plads(500 GB) kører tilfredsstillende med strøm fra USB port??


    Jeg vil også meget gerne kunne afspille filmene og min musik via. mit blu-ray surround anlæg, som har usb indgang, og er lidt i tvivl om hvorvidt hastigheden gennem usb porten er hurtig/stabil nok til dette?


    Håber i kan hjælpe


    FlyZar

  • Du skulle ikke have nogle problemer med at afspille live fra USB - selv med en 2,5" harddisk. :cheers:


    Mht. til harddisk størrelse. Du kán godt komme højere op, men så skal du købe din egen "enclosure" og smide en harddisk i - og så self. grave dybt i pungen. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dk_
    evt kig på WD My Passport™ Essential 500GB som er et 2.5 " drev og den for kun strøm via usb


    Er det fordi du mener at WD generelt laver gode HDD? eller er der andet der gør at den er at foretrække frem for andre?


    De har også lavet en med 1 TB, hvordan er den i forhold til? Lige så god, eller lider den under den store plads mængde. Her tænker jeg på den strøm der til rådighed via. usb.


    FlyZar

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Du skulle ikke have nogle problemer med at afspille live fra USB - selv med en 2,5" harddisk. :cheers:


    Mht. til harddisk størrelse. Du kán godt komme højere op, men så skal du købe din egen "enclosure" og smide en harddisk i - og så self. grave dybt i pungen. ;)


    Cool... Så er nogle af mine bekymringer da afkræftet. Mht. til størrelse, så tror jeg faktisk at 500 GB vil være nok, men man føler bare næsten at nu hvor man alligevel er igang med at købe, at man skal højere op. Bare fordi man kan :$


    Men så alligevel heller ikke, for jeg føler ikke det er pengene værd.


    FlyZar

  • Det vender jo hele tiden tilbage til spørgsmålet, Harddiskplads og Pris - Versus - Fysisk størrelse, antal kabler og pris. Du kan f.eks. snildt få en 1,5TB harddisk hjemmebygget til samme pris for en 500GB i 2,5 format - men så skal du også slæbe rundt på adaptorkablet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |