Min Computer + blue screen of death

  • Hey drenge!
    Jeg er ikke klar over, om det er sådanne ting man spørger om herinde, da jeg er ny, dog mangler jeg hjælp og tænkte at folk måske havde en anelse om hvad mit problem var.
    Jeg har en computer (fortæl mig hvis specs er behøvet) som fra tid til tid har problemer.
    Den går i stå mens jeg gamer, og så kommer blue screen of death. Efter dette går den hen på screenen hver gang jeg tænder den, ellers går den bare i sort.
    Den har gjort det før, der sendte jeg den til reparation - hvor de ikke kunne finde noget problem overhovedet, den crashede ikke hos dem.
    Jeg fik den så tilbage og der virkede den ordentligt i 1½ måned indtil igår, hvor det skete igen.


    Jeg ved godt at jeg måske ikke har mange informationer med, men vil egentlig bare gerne have nogle "on the top of your head" idéer til hvad det kan være.
    F.eks. styresystem, ram, cpu w/e.


    På forhånd tak for hjælpen.


    - Front :)

  • Du må meget gerne opgive systemdetaljer og temperaturer, hvis du kan :)


    Kører du OCed på nogle af dine komponenter?


    Har du opdateret spil og drivere (især gfx)?


    Sker det i alle eller kun i specifikke spil?


    Prøv at køre en Furmark stabilitettest: http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Vi får som skrevet ovenfår brug for fejlkoden. 0x00000000 delen. Og evt. navnet på filer der nævnes i fejlen. Du kan også selv prøve at finde fejlen - der er programmer der kan læse BSOD fejl op i Windows og forklare dem i dybden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madmike74
    stadig uden at kende til dit styresystem eller hardware, så lyder det lidt som et problem med enten ram eller CPU, pil evt alle ram klodser ud untagen 1 enkel, og hvis det ikke virker, så byt den ud med en af de andre.


    MVH


    Michael


    ja lidt nederen folk ik vil siget OS & HW når de for BSoD så er det ik nemt at komme med nogle forslag i bund og grund, behøver ik være HW fejl ka ligeså fejl være Software fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madmike74
    stadig uden at kende til dit styresystem eller hardware, så lyder det lidt som et problem med enten ram eller CPU, pil evt alle ram klodser ud untagen 1 enkel, og hvis det ikke virker, så byt den ud med en af de andre.


    MVH


    Michael


    Jeg vil da prøve det med rammene, tak for forslaget :)


    Mht til mit OS og specs på min comp:


    Kører Windows XP home edition


    Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2,40 GHz
    2,00 GB Ram



    - ved ik om der skal bruges grafikkort men
    Nvidia GeForce 8800 GTX

  • PSU og bundkort?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • hehe det skal du ikke være ked af ;) har heller ikke leget med det program så ved heller ikke hvad det den skriver betyder, andet end det ligner en korrupt fil.. men kunne forestille mig det som der blev nævnt tidligere kan være pga. en defekt ramklods.


    prøv at hente memtest, brænd den ud og boot fra den og se om den skulle finde noget

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Nu kender jeg ham irl og har set på problemet, det tyder mere på en korrupt fil end ram problemer


    Jeg havde selv det samme problem og det viste sig at være en korrupt fil, hvis det var ram ville det stort set være konsekvent samme tid det ville ske jo?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af garfish
    Nu kender jeg ham irl og har set på problemet, det tyder mere på en korrupt fil end ram problemer


    Jeg havde selv det samme problem og det viste sig at være en korrupt fil, hvis det var ram ville det stort set være konsekvent samme tid det ville ske jo?


    hvorfor ville det det?? forudsat det er en sektion af rammene windows altid vil bruge har du ret, men er det en af de sektioner der næsten aldrig bruges ville du få fejlen fuldstændig random

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his