GFX dræber PSU'er

  • Hej ved godt det ikke er pænt at lave 2 poster så hurtigt efter hinanden men...


    WARNING: Wall of text


    Er der nogen sinde nogle af jer der har oplevet at gfxet kan slå PSUen ihjel?
    For et stykke tid siden døde mit geforce 8800, og købte der efter et sapphire radeon 4890 vapor-x.
    Min daværende psu (chill cp-700m) som havde kørt ca. 3 måneder upåklageligt døde så ca. 2 måneder efter gfx skift, eller den døde ikke pc'en begyndte bare at lukke ned hver gang der kom load på den.
    Den blev sendt til rma og jeg har også fået en ny, som jeg bare ikke har sat i. Men da chill døde, satte jeg min gamle PSU på 500w i og den har kørt helt fint siden... Men nu da jeg så spiller assassins creed 2 (som jeg også har skrevet i min anden post) lukker den nogle gange ned på samme måde (sker mest når man er uden for byerne og en enkelt gang når man "synkronisere" dvs de stedet hvor den loader meget). Så tænkte jeg om den måske også var ved at dø?

  • Er ikke sikker på at den 500w et kraftig nok, hvis den er af dårlig kvalitet og dit rig sluger rigeligt med strøm.


    Vi mangler lidt info om hvad dit system består af ud over gfx.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ups ja undskyld det glemte jeg :O


    CPU: C2D E6600
    MB: P5B-E
    3x HDDS
    1x dvd drive
    1x Laing DDC - 1T
    7x blæsere


    ved godt noget af det ikke trækker så meget strøm... men nu kom det på anyway :cheers:


    EDIT: Jo det var nok min PSU, for har lige sat min 750W Chill som kom tilbage fra RMA i. Og nu går pcen ikke i sort mere der hvor den plejer...

  • Hent HWmonitor og test gfx med fx rthdribl.
    Tjek om 12v kommer under de 12v.
    Den burde kunne klare sig helt ned til 11.80v for det meste.. men hvis den kommer under 11.50 vil jeg sige du har et problem.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Hent HWmonitor og test gfx med fx rthdribl.
    Tjek om 12v kommer under de 12v.
    Den burde kunne klare sig helt ned til 11.80v for det meste.. men hvis den kommer under 11.50 vil jeg sige du har et problem.


    Softwaremålinger dur ikke. Brug et multimeter.


    Til GFX-test kan jeg i øvrigt anbefale Furmark.