1

onsdag, 19. maj 2010, 19:49

Hey allesammen!
Jeg skal have købt en gamercomputer, som skal kunne trække mange af de nye spil og gamle - Modern warfare 2, Battlefield bad company, Crysis, Far cry 2 og mange andre OK-høje systemkrævende spil.

Computeren jeg har overvejet at købe er http://topdata.dk/product.asp?product=6782 som er en ganske udmærket gamercomputer til prisen.
Ville bare lige høres jeres vurdering omkring PC'en, er den udmærket til gaming i high-end eller midt. grafik, kan den trække dem uden problemer, og er den fremtidssikret?!

PS. mit budget ligger kun på maks 5000, så jeg ville sige, at topdatas tilbud er det bedste umiddelbart - hvis i har andre forslag til bedre computere - så må i med glæde skrive dem!

Mange tak på forhånd - håber der er nogle der kan hjælpe mht. mit valg af PC!

'P.S.S HVIS I SYNES JEG SKAL OPGRADERER RAM, KABINET, STRØMFORSYNING, HARDISK OSV - MÅ I OGSÅ GERNE SKRIVE DET!

(tråden ligger muligvis på det forkerte forum/emne - sorry :T)

2

onsdag, 19. maj 2010, 20:15

Velkommen til :)

Og ja, tråden var oprettet det forkerte sted, men det er der da heldigvis råd for - så den er lige blevet flyttet lidt ;)

3

onsdag, 19. maj 2010, 20:52

Det er en rimelig PC, som kan klare BC2 og MW2 uden problemer i rimelige opløsninger. Hvilken opløsning kører din skærm med?

Fractal Node 305 hvid - Silverstone SFX-L 700W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - Samsung 850 EVO 512GB - Predator X34A

4

onsdag, 19. maj 2010, 21:10

Hey!
Indtil videre har jeg en 19" asusskærm 1731 - den kører 1280 x 1024 - men jeg skal have købt en samsung 22" skræm - 2250, som kører 1920 x 1080 - som er ret god til gaming (2 ms)

5

onsdag, 19. maj 2010, 21:12

sorry - mente acerskærm :)

6

onsdag, 19. maj 2010, 22:06

Som jeg plejer at svare (det gør de fleste hér faktisk), så vil en strømforsyning fra et kvalitetsmærke nok være et godt bud på en opgradering, hvis du har nogen som helt tanker om at overclocke maskinen. De der "NoName" PSU'er (Forkortelse) holder ikke en særlig stærk, eller stabil strøm hvilket kan få maskinen til at gå ned, eller forstyrre komponenterne i maskinen.

Du kan evt. tage en billig Corsair på omkring 5-600Watt (Måske tilmed en 450, men du må ikke hænge mig på det)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

7

onsdag, 19. maj 2010, 22:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
Som jeg plejer at svare (det gør de fleste hér faktisk), så vil en strømforsyning fra et kvalitetsmærke nok være et godt bud på en opgradering, hvis du har nogen som helt tanker om at overclocke maskinen. De der "NoName" PSU'er (Forkortelse) holder ikke en særlig stærk, eller stabil strøm hvilket kan få maskinen til at gå ned, eller forstyrre komponenterne i maskinen.

Du kan evt. tage en billig Corsair på omkring 5-600Watt (Måske tilmed en 450, men du må ikke hænge mig på det)

Okay, du vil faktisk sige, at 650W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB, INTERTECH er for ringe? :rolleyes:

Problemet er, at hvis jeg selv begynder at rode med computeren (som jeg ellers også havde tænkt jeg ville, da jeg har en del ekstra komponenter) mener jeg ikke Topdata's garanti på 2 år holder længere, hvilket ville være ret surt ..

8

onsdag, 19. maj 2010, 22:32

Problemet er at de 650W der nævnes lidt er ligemeget, hvis leveringen af selv samme ikke er stabil nok. Svarer til at du tænder og slukker på en kontakt hurtigt. Det er ikke alt der kan holde til den slags (f.eks. dit grafikkort som kan gå ned)

Mén! hvis du ikke planlægger at overclocke (hvilket iøvrigt får garantien til at ryge fra Topdata's side), så skulle den være nok et par år med en smule held. Alternativt kunne du jo høre TopData om de var villige til at skifte PSU'en for en merpris som en del af garantien, inden de sender den - men altså kun hvis du har planer om at presse bæstet til grænsen. :)

| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

9

onsdag, 19. maj 2010, 22:43

Citeret

Problemet er at de 650W der nævnes lidt er ligemeget, hvis leveringen af selv samme ikke er stabil nok. Svarer til at du tænder og slukker på en kontakt hurtigt. Det er ikke alt der kan holde til den slags (f.eks. dit grafikkort som kan gå ned)

Mén! hvis du ikke planlægger at overclocke (hvilket iøvrigt får garantien til at ryge fra Topdata's side), så skulle den være nok et par år med en smule held. Alternativt kunne du jo høre TopData om de var villige til at skifte PSU'en for en merpris som en del af garantien, inden de sender den - men altså kun hvis du har planer om at presse bæstet til grænsen. :)

Altså jeg har planer om, at skrue op for CPU-kølerne/blæserne, for at få den til at evt. yde en smule mere, men det vil jeg ikke kalde OC, da det kun er en er med ca. 30-40 mere ydelse max.

Tror du, at topdata fjerner deres garanti, hvis jeg bare skruer lidt op for blæserne - det ville da ikke være at OC den?

"Problemet er at de 650W der nævnes lidt er ligemeget, hvis leveringen af selv samme ikke er stabil nok. Svarer til at du tænder og slukker på en kontakt hurtigt. Det er ikke alt der kan holde til den slags (f.eks. dit grafikkort som kan gå ned)"

- forstår ikke helt hvad du mener, ødelægger strømforsyning min com!? 8o

10

onsdag, 19. maj 2010, 23:03

Nej garantien skulle ikke ryge af at du skruer lidt op for blæserne. At du så lige bliver nysgerrig og ser om du kan presse et par hundrede mhz ud af CPU'en senere er en anden sag. Du opnår dog næppe megen ekstra ydelse af en køligere computer - mere stabil måske :)

Nej, din maskine tager ikke skade af det, men lad og f.eks. sige at du spiller et spil som presser maskinen (og derved PSU'en) til dens grænse, og at strømmen der kræves ikke leveres stabilt og holder op et øjeblik - så ryger spillet sig en tur, og i værste falde går computeren i sort, og du skal genstarte.

Ovenstående skete for mig her den sidste to måneders tid, efter at min NoName PSU har kørt i maskinen siden...sommer? sidste år. Da jeg skiftede over til en Corsair, holdt det helt op. :)

Jeg prøver ikke at presse dig til at købe en anden PSU - jeg orienterer dig bare om at det måske ville være det bedste i det lange løb. Valget er jo dit, og hvis dit primære mål er at opretholde garantien, og TopData ikke er villige til at smide en anden PSU i, så er den jo ikke længere. Hvis din Intertech så begyndet at give problemer, må det jo høre ind under garantien. :9xo

11

onsdag, 19. maj 2010, 23:16

Citeret

Nej garantien skulle ikke ryge af at du skruer lidt op for blæserne. At du så lige bliver nysgerrig og ser om du kan presse et par hundrede mhz ud af CPU'en senere er en anden sag. Du opnår dog næppe megen ekstra ydelse af en køligere computer - mere stabil måske :)

Nej, din maskine tager ikke skade af det, men lad og f.eks. sige at du spiller et spil som presser maskinen (og derved PSU'en) til dens grænse, og at strømmen der kræves ikke leveres stabilt og holder op et øjeblik - så ryger spillet sig en tur, og i værste falde går computeren i sort, og du skal genstarte.

Ovenstående skete for mig her den sidste to måneders tid, efter at min NoName PSU har kørt i maskinen siden...sommer? sidste år. Da jeg skiftede over til en Corsair, holdt det helt op. :)

Jeg prøver ikke at presse dig til at købe en anden PSU - jeg orienterer dig bare om at det måske ville være det bedste i det lange løb. Valget er jo dit, og hvis dit primære mål er at opretholde garantien, og TopData ikke er villige til at smide en anden PSU i, så er den jo ikke længere. Hvis din Intertech så begyndet at give problemer, må det jo høre ind under garantien. :9xo

Det er helt i orden - tak for din hjælp. Synes bare det er underligt, at jeg ikke har set så mange andre kunder fra topdata brokke sig over deres strømforsyning?
Har du selv købt din pc over topdata, og er du sikker på, at det var den samme, som
den der sidder i topdatas?

En sidste ting - tror du/i kabinettet det sidder i ok ifh. køling, eller skal jeg opgradere det til x-cruiser?

12

onsdag, 19. maj 2010, 23:25

Du får ikke en højere ydelse af og skrue op for dine blæsere, tvivler for den sags skyld også på at det skulle være nødvendigt. Er den kølig nok er der trods alt inden grund til den extra larm det til give.

Men Top Data laver nogle ganske fine maskiner, og til prisen giver de rigtig god ydelse for pengene. Nu ved jeg ikke hvor gode de standard CPU blæsere er idag, ellers kunne det måske være en ide og give en smule extra for og få en bedre / mere støvsvag køler.

Selvom det nok ikke er jordens bedste strømforsyning tror jeg ikke du vil opleve problemer med at den skulle blive ustabil inden at du skifter computeren ud. Bliver der noget har du trods alt din garanti hos dem.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (19.05.2010, 23:26)

13

onsdag, 19. maj 2010, 23:31

Nej nej - jeg er selvbygger. Min forhenværende PSU var en gave fra familie som ikke vidste bedre :roller:

Kender ikke de to kabinetter (Java og X-Cruiseret), og Coolermaster har jeg ikke haft den fornøjelse af at afprøve endnu. Antec 900 muligheden er dog ikke en dum idé. Har selv den modificerede 902, som har "toppen" fra en Antec 1200, på et 900 kabinet. Det køler min maskine fint. Du skal dog være klar over at selv om den har gummihuller til vandkøling, så skal du igang med værktøjet hvis der skal sidde den slags indeni. Det skal smides i en ramme bagpå. :)

14

torsdag, 20. maj 2010, 19:42

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mit endelig valg bliver - opgradering af CPU til en mere støjsvag køler (200 kr. ekstra)

Muligvis kabinettet CM690 som koster 350 kr. ekstra.

Computeren koster derfor ialt 5050 KR. :))

15

torsdag, 20. maj 2010, 19:45

Lukker tråden - tak for svarene :rules:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.