Computer genstarter under opstart af Win XP

  • Hej


    Mine forældres computer genstarter under opstart af Windows XP. Den kommer ind på skærmbilledet med valgmulighederne om Fejlsikret tilstand. Når man så vælger en og trykker videre genstarter den. De har prøvet alle de forskellige muligheder her.


    Hvad kan være galt?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • umiddelbart vil jeg tro at det er boot sekvensen, som er ødelagt/interubted i xp.


    Put xp skiven i og vælg reparer, ikke første gang den spørger dig efter det, men anden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Vi forsøger. Jeg prøver at guide ham over telefonen. Problemet er at den starter ikke op fra cd'en. Jeg går ud fra at det er fordi den ikke er sat op til at boote fra cd som første mulighed og han kan umiddelbart ikke komme ind i bios.
    Den skriver noget med F9 og F12 men han kan ikke nå at læse hvad der står. Han har prøvet at trykke på dem under opstart uden held.
    Det er en billig computer fra Top Data, men jeg ved ikke hvilket bundkort det er der sidder i den.


    EDIT: Jeg kan se Topdata gør meget i Gigabyte, men om de også gjorde det for et par år siden da de købte computeren ved jeg ikke.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Prøv at holde F9 nede og så lav en genstart, fordi venter du til post skærmen kommer frem, så skal du virkelig være hurtig på fingerene ellers er indlæsningen kommet forbi punktet hvor du kan få adgang til bios.


    Normalt vil du osse få adgang til bios ved at holde delete knappen nede under opstart.


    Mener F12 under post giver adgang til express recovery funktionen på gigabyte's bundkort, så det er no go ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • så snart han ser skærm billedet skifter fra han har tændt computeren kanhan trykke på knappen pause på tastaturet og se hvilken knap han skal trykke på.. tjek evt om det skulle være en defekt knap eller noget i kabinettet..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1