CA Modul for at se digital TV med Yousee

  • Tv'et derhjemme er ikke sat op til digital tv fordi jeg ikke har kunne finde et sted at indtaste netværksnummeret.. Besluttede mig så i dag for at få gjort noget ved det og efter lidt søgning kan jeg se at det bare er noget der er med Sony Bravia TV..


    Se evt. http://www.bravia.dk/yousee ...


    Mit spørgsmål går så på, om det er nødvendigt at købe et "CA Modul" til 3-400 kr. for at se digital tv? Kan det lånes eller gøres billigere?


    Hvis nogen ligger inde med et, som de vil af med til en billig penge, så sig gerne til...

  • Man behøver ingen CA moduler mere så længe dit TV har Mpeg2 tuner

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Hvad er det for en model TV i har?
    Er du sikker på det er DVB-C tuner i?
    Ellers får du ikke noget ud af at sætte et kort i..


    Jeg har selv YouSee og modtager fint alle DVB-C kanaler uden kort.
    Dog har jeg for nyligt fået YouSee Plus m. kort, til en masse HD kanaler.
    Men du skal ikke have kort i for at modtage de alm. digitale kanaler.

  • Skal lige sige at det gjorde man INDEN de lavede de fleste danske kanaler digitale, sidste år i november så hut jeg hvisker

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg har ikke lige kunnet finde modelnummeret, men det er et 32" hvis det kan indikere noget.. Det står sikkert omme bag skærmen, men orker ikke lige at pille det ned fra væggen lige nu :crazyeyes:


    Men er det så heller ikke nødvendigt at angive netværksnummer? Tænkte det var sådan man modtog det korrekte lokalindhold..

  • Sony har lavet mange 32" modeller..
    Men pyt nu med det..
    Du skal i hvert fald sørge for at du er over på den digitale tuner..
    Inde i settings går du selvfølgelig ind under digital tuning..


    Jeg har selv bare lavet en fuld scanning på min..
    Den finder alle kanaler, også dem der er kodet.


    Så er det bare at sortere dem bagefter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Jeg har ikke lige kunnet finde modelnummeret, men det er et 32" hvis det kan indikere noget.. Det står sikkert omme bag skærmen, men orker ikke lige at pille det ned fra væggen lige nu :crazyeyes:


    Men er det så heller ikke nødvendigt at angive netværksnummer? Tænkte det var sådan man modtog det korrekte lokalindhold..


    Netværksnummeret bruge pga er der små forskelle i hvor kanalerne ligger landet over. Det giver så TV'et en indikation om hvor det skal søge efter kanalerne henne.
    Så det er lidt nødvendigt at bruge. YouSee har nemlig også to forskellige i ens område, mit er f.eks. 150 og hvis man skal sætte et TV op så tager man sit netværksnummer +1, så et TV hos mig er netværksnummer 151.


    Se listen her http://yousee.dk/netvaerksnummer/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Netværksnummeret bruge pga er der små forskelle i hvor kanalerne ligger landet over. Det giver så TV'et en indikation om hvor det skal søge efter kanalerne henne.
    Så det er lidt nødvendigt at bruge. YouSee har nemlig også to forskellige i ens område, mit er f.eks. 150 og hvis man skal sætte et TV op så tager man sit netværksnummer +1, så et TV hos mig er netværksnummer 151.


    Se listen her http://yousee.dk/netvaerksnummer/


    Jeg har aldrig indtastet noget nr. Har et sony med DVB-C mpeg-2 det finder selv hele mollevitten ved en søgning dog selvfølgelig ikke HD såsom DR-HD.
    Men alle de andre kanaler spiller fint. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Problemet er bare at den ikke finder nogle programmer.. Den kører søgningen igennem, hvilket tager lidt tid, og siger bagefter at der ingen digitale kanaler var at finde..


    Må lige se om jeg kan finde modelnummer i morgen

  • Kæresten forbarmede sig over mig og fandt manualen :)) yatzy :P


    Der er DVB-T tuner og MPEG-2 (MP@ML)


    Nå men manualen gælder for:
    KDL-40P30xx
    KDL-40U30xx
    KDL-37P30xx
    KDL-37U30xx
    KDL-32P30xx
    KDL-32U30xx
    KDL-26P30xx
    KDL-26U30xx
    KDL-26S30xx
    KDL-26T28xx
    KDL-26S28xx
    KDL-26T26xx

  • Det ser ud til dit TV kun har DVB-T tuner, og derfor ikke kan modtage digitalt kabel-tv..


    Der er ingen anden udvej end at sætte en boks til.


    Desuden er dit TV også kun MPEG2, så du vil heller ikke kunne modtage HD kanaler på det.


    Så en boks eller et nyt TV er vejen frem.

  • Tag yousee plus pakken, jeg har valgt den og det er jeg godt tilfreds med.
    89 kr pr md så får en del HD kanaler også samt box.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Så må HD-tv vente :) jeg gider ikke en boks, så der er to fjernbetjeninger til tv.. Et til tv og playstation er for meget i forvejen


    Ok, en htpc med tv tuner kan jo også gøre det. Men så skal du ha ca modul. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Venter bare med HDTV :) det siger mig ikke rigtigt noget før der kommer nogle ordentlige valgfrie pakker, med andet end de kedelige danske kanaler, og måske noget VOD


    Jeg ville jo også få en ekstra fjernbetjening hvis jeg byggede mig en HTPC..? Ihvertfald til at tænde/slukke for tv

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Venter bare med HDTV :) det siger mig ikke rigtigt noget før der kommer nogle ordentlige valgfrie pakker, med andet end de kedelige danske kanaler, og måske noget VOD


    Jeg ville jo også få en ekstra fjernbetjening hvis jeg byggede mig en HTPC..? Ihvertfald til at tænde/slukke for tv


    Ak ja, de fjernbetjeninger. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Så må HD-tv vente :) jeg gider ikke en boks, så der er to fjernbetjeninger til tv.. Et til tv og playstation er for meget i forvejen


    Tror ikke helt du forstår hvad jeg skriver..
    Du vil heller ikke kunne modtage de alm. digitale kanaler på dit TV da det kun er en DVB-T tuner der sidder i.


    Så vil du modtage signalet digitalt, SKAL du enten have en boks eller et nyt TV.


    Så det du kan gøre ind til videre er at se det analoge signal.
    Dette er dog MEGET MEGET synd, da analogt signal ofte ser ud ad H til på et fladskærms TV.


    Så jeg vil kraftigt råde dig til at overveje digitalt TV.

  • Jamen så vidt jeg ved har jeg da kun adgang til en lille håndfuld kanaler i digitalt format, som alligevel ikke sender store blockbusters særligt tit.. Vil hellere have middelmådigt tv end endnu en fjernbetjening til at ligge og rode :) tror godt jeg forstår hvad du mener.. Jeg er bare sær :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Tag yousee plus pakken, jeg har valgt den og det er jeg godt tilfreds med.
    89 kr pr md så får en del HD kanaler også samt box.


    Nu i har fundet ud af det, kan vi jo lige hoppe OT..
    Plus-pakken er fin, men.. man skal lige være opmærksom på at man intet får ud af den, hvis man kun har grundpakken. Det oplyste de mig først om efter jeg spurgte. Ved ikke om de har rettet det nu, men stod der ingen steder for et halvt år siden.
    Ellers var jeg også hoppet på den.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb