BLONDINEHJÆLP, trådløst netværk fatter ingenting

  • Jeg har en "gammel" bærbar computer (HP fra 2006 tror jeg) - og den vil IKKE gå på trådløst net. Den har før kunnet, men nu vil den intet, lige meget hvor jeg er - og hvor mange forbindelser jeg ved der burde være at vælge imellem.


    Den kommer med en fejlmeddelelse der siger noget i stil med "Windows kan ikke konfigurere den trådløse netværksforbindelse".
    Som sagt, det har tidligere virket, men nu kan den ikke. Dog har jeg altid haft et problem med at den kun ville finde "sit eget" trådløse net, og ikke de andre offentligt tilgængelige, på eksempelvis uddannelsesinstitutioner, caféer, hos venner el.l.


    Håber der er nogen der ved hvad jeg skal gøre, jeg har på fornemmelsen at det blot drejer sig om et forkert flueben et sted..


    På forhånd tak for hjælp fra blondinen ;)


  • Kan du have været kommet til at slå netværket fra ? Det plejer man at kunne gøre ved at holde den blå "Fn" tast nede i ventre hjørne nederst og trykke på en af F tasterne. På min bærbar sidder den på F1 ;) Håber det kunne hjælpe.


    MVH gamlejesper :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    Kan du have været kommet til at slå netværket fra ? Det plejer man at kunne gøre ved at holde den blå "Fn" tast nede i ventre hjørne nederst og trykke på en af F tasterne. På min bærbar sidder den på F1 ;) Håber det kunne hjælpe.


    MVH gamlejesper :D


    ahh, plejer at gøre er så meget sagt ;) mange bærbare har en "skyde" knap foran/på siden af bærbaren til at aktivere wireless med..


    normal er der en lille diode der lyser når du har aktivere wireless, symbolet ligner noget i den her stil:


    http://www.glenislandcarecente…ss_WiFi_symbol_svg_hi.png

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Prøv


    Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> trådløs netværksforbindelse ->egenskaber -> Trådløse netværk


    sæt flueben i "Brug windows til at konfigurere trådløse netværk"



    Håber det kan bruges

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Hvis der følger et lille program med wireless driveren, så kig evt. der om den skulle have overtaget ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200