Bedste TV til ps3

  • Hej Tweak :)
    Jeg skal snart have mig et nyt TV, men ved ikke helt hvad for et jeg skal vælge. Det skal bruges til at spille Playstation 3 på og at se tv på. Skal det være Plasma eller LCD, hvilket mærke er bedst ?... Det skal også være 1080p.. :) Der er mange vinduer i det rum TVet skal stå i hvis det har noget at sige, men jeg har for det meste kun tid om aftenen ;) Mit budget er der omkring de 5000 kr.


    På forhånd tak :D
    MVH gamlejesper

  • Du skriver intet om størrelsen? Og hvorfor skal det lige være 1080p?


    Som udgangspunkt vil jeg gå ned i den nærmeste tv forretning som har et større udvalg og så kigge på en række tv. Er der nogen af dem der har et godt billede så gå hjem og find lidt vurderinger af det på f.eks. flatpanels.dk og se om der evt er problemer med det pågældende tv:)
    Så vil jeg gå efter det tv der viser tv-signaler bedst. På de tv jeg har set er billedet når man spiller mere eller mindre ens men kvaliteten af tv-billeder synes jeg skiller flokken. (Når man ikke tager dem til 999 kr i føtex i hvert fald).


    Jeg synes personlingt plasmatv har det pæneste og mest naturlige billede men det er smag og behag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Du skriver intet om størrelsen? Og hvorfor skal det lige være 1080p?


    Jeg gætter på at han vil udnytte den maksimale skærmstørrelse i de spil der er kodet til det? Ja og self. film :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen


    Jeg gætter på at han vil udnytte den maksimale skærmstørrelse i de spil der er kodet til det? Ja og self. film :)


    Man skal ufatteligt tæt på tvet for at se forskel eller have et stort tv jo. Og da prisskiltet siger 5000 kr går jeg ikke ud fra det sidste er tilfældet;)


    (Se forskel på 720 og 1080 selvfølgelig)

    /Steffen


    IBM T60
    Intel T7200@2.0 GHz
    Intel X25-M - 160 GB
    2 GB Ram

    Rettet en gang, sidst af Tecza ().

  • Ahhhh....den køber jeg sgu ikke. Jeg kan snildt se forskel på forskellige skærmstørrelser, selv 720 og 1080i/p - selv når jeg sidder et par meter fra skærmen. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg valgte tilfældigvis et Sony TV til min PS3, og det fortryder jeg ikke det mindste. De 2 Sony-produkter arbejder dælme godt sammen!

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Samsungs serie 7 kunne også være en mulighed. Jeg har kun hørt godt om LED.


    *EDIT - Sorry så først nu at du skrev at det skulle være plasma eller LCD.


    Ja man får ikke meget Led for 5000 kr mig bekendt. :razz:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Var nede og se dette tv livei Fona i går: http://www.hifipriser.dk/Produ…y+ex500&sp=all&pid=793576


    De vil dog have 7k for det, men man kan jo udnytte deres demo til at se dem køre :D


    Jeg så en Blu-ray via en PS3 og jeg må sige at bare med standardindstillinger stod billedet virkelig godt. Du får ikke meget mere tv for pengene og det fulgte snildt med LED-udgaven, der stod ved siden af til 4k mere :)


    Havde jeg lige lidt ekstra penge ville de ryge efter det tv. Det er lidt over budget, men man kan vel altid skubbe det lidt ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Okay vil kigge på det ;) Og tak for svarene iøvrigt.
    Men tænkte på er der stor forskel i forhold til en billig model som denne http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444040 ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ahhhh....den køber jeg sgu ikke. Jeg kan snildt se forskel på forskellige skærmstørrelser, selv 720 og 1080i/p - selv når jeg sidder et par meter fra skærmen. ;)


    Er det når en film kører? eller et spil er igang i så fald tror jeg nærmere du har en dårlig afspiller:P Men det kan også bare være mig der har gamle trætte øjne hehe


    Men det er vel også snart en ligegyldig diskution, de fleste tv idag understøtter vel fuld HD?


    Mht. Plasma så brænder det sig ikke længere fast, det var tidligere et problem men ikke noget man bør opleve længere.
    Mht meget lys fra vinduer skal du være opmærksom på hvilket tv du vælger, mange plasma (hvis ikke alle?) har en glasfront foran skærmen og det kan give en masse reflektioner hvis du har lys ind fra siden.

  • med tv kan jeg kun anbefale selv at gå ned at vurdere hva du synes om de tv'er du glor på og lad det andre siger gå dig forbi hovedet da du kan mene noget helt andet end de syntes...


    jeg fik en masse råd da jeg skulle skifte vores husalter ud men jeg valgte noget helt andet end det jeg fik af vide var godt fordi jeg ikk kunne se det fede ved skærmen og det gode billed kunne jeg heller ikk se, selvom jeg var flere steder henne og se på det, så købte jeg en 32" Samsung Serie 6 skærm og det har jeg ikk fortrudt :)