Ekstern grafikkort til bærbare, hvorfor ikke???

  • Hejsa!


    Jeg har tit tænk over følgende:


    Hvorfor kan man ikke købe ekstern grafikkort til bærbare maskiner?


    Hvis man i dag køber en bærbar med et kraftigt grafikkort, er der ofte så stor varmeudvikling, at maskinen begynder at larme, eller simpelt hen går ned.


    Hvordan kan det være at man ikke har et E-PCIe system, hvor man så kan slutte et eksternt grafikkort til, eventuelt med egen strømforsyning så kortet ikke slår den bærbares egen psu ihjel. Det kan da virkelig ikke være SÅ svært at lave.


    Jeg køber fx altid bærbare med onboad gpu/shared ram, osv fordi jeg simpelthen syntes det fører for mange problemer med sig med så meget varmeudvikling i så lille et kabinet.


    Er der nogen af jer der kan forklare mig hvorfor i alverden der ikke eksistere eksterne grafikkort?


    Det ville da bare være alt for lækkert lige at have muligheden for at smække et ordentligt, godt kølet kort til sin bærbare :T

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Err.... sådanne systemer findes faktisk. ;) (For doven til at finde et link dog)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Det virker ikke lige frem som om det er noget der er helt vildt mainstream.


    Er det en teknologi der er på vej frem, eller er den ved at dø lidt hen?


    Syntes alle de kort man kan finde er nogle meget svage nogle. Hvorfor bliver der ikke lavet eksterne versioner af de større modeller? Det er da det eneste der for alvor ville give mening :boxed:

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Intenso
    Er det en teknologi der er på vej frem, eller er den ved at dø lidt hen?


    Jeg tror at den er død.


    Quote


    Syntes alle de kort man kan finde er nogle meget svage nogle. Hvorfor bliver der ikke lavet eksterne versioner af de større modeller? Det er da det eneste der for alvor ville give mening :boxed:


    Markedet er der nok ikke. De fleste der køber en notebook køber den ikke for at spille. Og dem der spiller har en kraftig stationær.
    Desuden ryger det praktiske ved en notebook jo fløjten, hvis man skal have en GFX-boks med sig.

  • ...og de der gider en bærbar med stærke grafikkort køber nok en Alienware. :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Jeg tror at den er død.


    Nedtur!


    Skal nemlig til udlandet for at læse. Der får jeg nok ikke min stationære med. Så fedt, hvis man havde en strømbesparende maskine til studiet og så et grafikkort til derhjemme når man skulle game. Jeg må nok finde mig en anden løsning så :rolleyes:

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.