Ingen Harddiske

  • Hey. Jeg har haft min computer i godt og vel 2½ år, og den har fungeret totalt upåvirket indtil for nylig. For to måneder siden begyndte den at lave en underlig cold boot, hvor det ikke var muligt at få output eller input. Mit smarte LCD poster skrev, computeren gik i stå ved "DET DRAM". Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvad jeg gjorde, men efter en rokade med rammene, virkede startup fint igen. Så tvang jeg den til at slukke, og lige pludselig manglede Windows sine \config\system filer. Det gad jeg ikke til at rode med, da mine filer allerede var gemt væk på en partition. Jeg fik derefter sat to maxtor HDDer (SATA) på 80GB i, som kørte RAID. Der installerede jeg en ny version af XP og brugte min gamle harddisk som backupdrev andre programmer.


    Nu i dag frøs min computer så helt og lod ikke til at tænke eller noget, og jeg slukkede den på knappen. Det resulterede i, at den lavede DET DRAM-nummeret igen, og jeg rokerede om på rammene igen. Det virkede, men nu kan den så bare ikke finde harddiskene.


    Jeg har altid min XP CD i DVD-drevet, da jeg åbenbart kun kan boote på mine RAID harddiske, hvis den sider i. Men nu er den så begyndt at boote PÅ XP-CDen. Så jeg prøvede at geninstallere Windows, men den kunne heller ikke finde nogen som helst harddiske.


    Specsne er


    E8400
    ASUS Striker II Formula (Opdaterede BIOS for to uger siden)
    2 x XFX 8800GT
    2 x 1 GB Corsair Dominators RAM
    Samsung 500GB ( SATA -300 GB partition), 80 GB maxtor (PATA - har jeg taget ud) og 2 x Maxtor 80GB (SATA)
    500W Antec Neopower PSU


    Computeren har været for varm før, men har sat blæserne op, og nu er den (dejlig) kold. Min 500GB SATA HDD har ikke brugt strømkabel før, men jeg ved ikke, om det kan have forårsaget problemet.


    Er der nogen, der har en idé om, hvad der løser det her problem? Jeg har dobbelttjekket kablerne til harddiskene, men jeg mistænker lidt mit bundkort for at være noget crap (Meget dyrt crap).



    EDIT:


    Jeg er lidt af en idiot. Selvf brugte min Samsung HDD strømkabel. Jeg fandt også ud af, at det var det, der var galt. På mystisk vis er det faldet ud. Men nu har jeg så fået korrupteret mine system filer som før - bare på RAID-diskene. Når jeg så går ind i Recovery Console, og følger Microsofts anvisninger, får jeg konstant "Access is Denied", når jeg modificerer, kopier eller andet i system mapperne. Er der en måde at ændre det? Microsoft har selvfølgelig kun givet en artikel til at give tilladelse, hvis man kan komme IND i XP uden problemer ...

  • har du i recovery console forsøgt med "fixboot" kommandoen


    desuden kan det være at din PSU er for svag til at trække det hele, især to GFX kort i SLI;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Ja, altså, jeg har haft lidt ondt af PSUen, men det lader ikke til, at den klager. Jeg skal snart have ny comp, så hvis PSUen giver op er det nu fint nok. Den tænder og kører, som den skal, og jeg har endnu ikke oplevet pludselige crashes i systemet udover nu, da stikket røg ud.



    Jeg har ikke prøvet fixboot, men det vil jeg da gøre :) Men det største problem er egentlig, at jeg ikke har tilladelse til at kopiere filerne i System Recovery. Ville det være muligt at sætte HDDen ind i en anden computer og overføre manglende filer derfra?


    Mvh,


    JokumS