Hjælp til nyt grafikkort

  • Hej Tweakere


    Jeg leder efter en nyt grafikkort til min stationære da den iøjeblikket kun har onboard grafik.
    Kravene er at den skal kunne understøtte PCI Express x16 samt kunne spille NFS Shift i højeste kvalitet og i skærmopløsningen 1440 x 900.


    Mvh
    Fifan

  • Hvad består resten af dit system af?


    Hvad er dit budget?




    Er du på begrænset budget, så ville jeg tage et HD5770.


    Er din PC i den høje ende af ydelsesskalaen, og har du godt med penge sat af til gfx så et HD5850.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Her er mit setup:


    Intel Dual Core E6500 (2x 2.93GHZ)
    Kingston 4GB DDR2 RAM
    Gigabyte Intel G31
    500W PSU


    budget? hmm 1000-1500


    Så vidt jeg kan se passer værken til HD5770 eller HD5850 med PCI Express x16.
    Eller er det bare mig?

  • Som Renegger skriver, så er 5770 et ganske udemærket valg og det er nok det kort der passer bedst til dit setup. Hvis du ikke bruger Windows 7 så kan et 4850 eller 4870 også klare tricket.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Jo men man kan da ikke købe et ATI Radeon HD 5770 med PCI Express x16 kun med PCI Express 2.0 x16?!


    De er bagud kompatible, så det kan de godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Smart :9xo men gør alle med 2.0 det?
    Og hvilken producent ville være hver at foretrække? Der er jo 14 at vælge mellem på edbpriser.


    Dette fra XFX måske? Link


    Ja, det ville være et udemærket valg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Lyder godt. Og er 500 watt nok til det grafikkort evt også til en anden computer som kun har 300 watt


    500watt kan sagtens trække det - jeg ved dog ikke med 300watt.
    Evt brug dette link til at regne dit watt forbrug ud.

  • Okay et lille side spørgsmål.


    Hvis man køber et bundkort og det har interfacet PCI Express 2.0 x16. Ville et grafikkort så med et interface uden 2.0 men PCI Express x16 virke på bundkortet.


    Eller virker det kun med et bundkort som kun bruger PCI Express x16 via et grafikkort med PCI Express 2.0 x16?


    håber du forstår

  • Jeg ville ikke bruge det kort med mindre end 400w og af ordenlig kvalitet.


    Angående fabrikant, så tag den billigste :)


    Du kan også godt tage et GFX med PCI-E x16 af tidligere version end 2.0 og smide det i et bundkort med PCI-E 2.0.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Cool. Det er noteret. Jeg tager det billigste :D


    Hvad siger du til denne PSU: Link


    Quote

    Du kan også godt tage et GFX med PCI-E x16 af tidligere version end 2.0 og smide det i et bundkort med PCI-E 2.0.


    Mister man så ikke hastighed eller har 2.0 ikke noget med det at gøre?


    Hvad med ram? understøtter ddr3 i et bundkort så også ddr2?
    Men ddr2 ikke ddr3?

  • En rigtig god PSU, som utallige gange er blevet anbefalet af flere her på sitet.


    PCI-E (1,0 el. 1,1) har rigeligt med båndbredde til de fleste kort. Der er større sandsynlighed for at f.eks. din CPU bliver flaskehals end selve PCI-E interfacet.


    kan jeg få den med DDR3 og DDR2 igen.. Gerne omformuleret.. Fik ikke helt fat i hvad du mente :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er ikke sådan når jeg skifter emne :D


    Okay her kommer det. Jeg har et bundkort med RAM Teknologi DDR2 SDRAM.
    Hvis jeg nu køber en nyt bundkort som understøtter DDR3 SDRAM. Men venter med at købe DDR3 ram blokke. Kan jeg så bruge mine gamle DDR2 ram blokke fra det gamle bundkort. Og smække dem i det nye. Eller er DDR3 (bundkort) = DDR3 Ram og DDR2 (bundkort) = DDR2 ram :)
    Går ikke ud fra at man kan benytte DDR3 Ram I et DDR2 bundkort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fifan
    Det er ikke sådan når jeg skifter emne :D


    Okay her kommer det. Jeg har et bundkort med RAM Teknologi DDR2 SDRAM.
    Hvis jeg nu køber en nyt bundkort som understøtter DDR3 SDRAM. Men venter med at købe DDR3 ram blokke. Kan jeg så bruge mine gamle DDR2 ram blokke fra det gamle bundkort. Og smække dem i det nye. Eller er DDR3 (bundkort) = DDR3 Ram og DDR2 (bundkort) = DDR2 ram :)
    Går ikke ud fra at man kan benytte DDR3 Ram I et DDR2 bundkort.


    Nej, man kan ikke putte DDR2 ram i DDR3 socket.
    Du kunne jo bare købe et bundkort med PCI-E 2.0 og DDR2, f. eks. dette.

  • Start med GFX og se om ikke du kan klare dig med det. Hvis ikke, så kan vi kigge på noget udskiftning af det andet.


    Som det ser ud nu, kan det ikke betale sig for dig at skifte bundkort ud alene, da du så også skal have ny CPU og Ram for at det kan følge med.


    Jeg kører stadig DDR2 og tvivler på at jeg vil kunne mærke forskel i dagligdagsbrug.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H