passer mine ram til mit bundkort?

  • Hvad mener du med at du ikke får nok ud af dine ram ?, er det fordi du ikke har dem til at køre ved den hastighed som de er bygget til ?, så kan du jo justere i bios, så det kommer til at passe.
    Lidt afhængig af hvilken CPU som du har siddende i maskinen, så kan det være at det er den som begrænser dine ram i sidste ende, og så skal du jo ud i noget OC for at få fuld udbytte af dem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • dine ram er ganske udemærket vil jeg mene..


    og hvad begrunder du din mistanke med? fordi din pc ikke arbejder hurtig nok til det du vil have eller hvad?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    dine ram er ganske udemærket vil jeg mene..


    og hvad begrunder du din mistanke med? fordi din pc ikke arbejder hurtig nok til det du vil have eller hvad?


    Off-Topic..


    Dit signatur er for højt..
    Dit signatur er 194 pixel højt, de må max være 150.


  • jeg spiller en del, men di nye spil køre meget hurtigt så di hakker en del, så jeg har på fornemmeren at mine ram ikke kan følge med, mit grafikken er et club3d radeon hd 4890 (1GB) så jeg regner ikke med at det er det der ikke kan føle med eller hvad.Har du et forslag til hvad det kan hver at der ikke kan følge med,eller hvad jeg kan gøre


    cpu e8500
    grafikken Club 3D Radeon HD 4890 (1 GB)
    bundkort ASUS P5Q3
    ram (8GB) OCZ3P1333LV4GK
    strøm Chill CP-1000M


  • Jeg tror altså ikke det er dine ram, som er skyld i det. Nu skriver du ikke lige hvilke spil som det drejer sig om, men er det et spil som har fordel af en quadcore CPU, så er du jo lidt begrænset der, det kan du til en vis udstrækning komme ud over ved at OC din CPU op omkring 3.6-3.9Ghz, der kan dine ram sagtens følge med, osse gerne højere op.


    Jeg mener Puma har samme cpu og kører omkring de 4Ghz eller over, og han er ikke begrænset i nogen spil overhovedet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • det er iser metor 2033 og det ny splinter cell der hakker. og så i det ny battelfildt bad combni 2 og call of duty modern warfare 2. Men jeg må jo prøve at OC min upu som du siger

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hejko
    det er iser metor 2033 og det ny splinter cell der hakker. og så i det ny battelfildt bad combni 2 og call of duty modern warfare 2. Men jeg må jo prøve at OC min upu som du siger


    Både BFBC2 og MW2 samt splintercell, er glade for extra CPU kraft, selv om de ikke er optimeret til flere end 2 kerner, der burde du få en bedre spiloplevelse ud af det.


    Metro 2033 er rigtig hård ved dit GFX, så hakker det stadigvæk, efter du har leget lidt med CPU, så se lige på indstillinger til dit GFX især AA og AS, der mangler 4890 power i forhold til 5xxx serien, metro 2033 er et dunkelt spil med mange skygger som får mit 5850 til at græde i 1920x1200 med alt på high, der skal virkelig seriøs hardware til for at få det bedste ud af det spil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hejko
    fed beskrivelse.og tak for di gode råde, Jeg ved ikke om spøger dumt men hvem er puma??


    En bruger herinde. Du kan søge på ham under "Medlemmer" øverst i menu'en.

  • Ja Puma har haft sin E8500 godt deroppe af. (http://www.tweak.dk/forum/profile.php?userid=1154&sid=)


    Har også selv haft gode erfaringer med min E8400. Den kører klippestabilt på 3.6GHZ (fra de originale 3.0) - den kan komme højere op, men bundkortet er ikke så godt bygget til opgaven som jeg kunne ønske :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |