Trådløst internet til stationær

  • Hej, mine forældre har en gammel stationær med XP, routeren står ovenpå og stationæren står nedenunder, så de har brug for en trådløs sender.


    Har haft prøvet en, men kunne ikke rigtig få den til at virke, så ville håbe der var nogen som kender en god trådløs sender der kan køre godt på alle OS og alle trådløse netforbindelser. :D

  • nu forvirrer du begreberne lidt :)


    er det et trådløst netkort til pcen du mangler eller en trådløs router??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    nu forvirrer du begreberne lidt :)


    er det et trådløst netkort til pcen du mangler eller en trådløs router??


    Vi har allerede en router.


    Den skal have en trådløs sender så den også kan få internet, helst en med USB så man bare sætter den i, medmindre et trådløst netkort til en stationær er mere stabilt og bedre? :)


    Håber du ved hvor jeg kan få fat i en af delene, husk at det skal virke med XP :)


    Routeren jeg har er en D-Link DIR-655 :)


  • har selv købt en Belkin til mine forældres bærbar, den de har er en gammel IBM T40 med XP..


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=496090


    og den kører upåklageligt og virker hver gang.. er muligt du kan klare dig med en billigere, men den jeg linker til der kan klare både WEP, WPA, WPA2 kryptering..


    så kan klart anbefales herfra.. hvis du selv vælger at lede efter en anden skal du være opmærsom på den skal understøtte WPA2 og 802.11n

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his


  • Den du linker til skulle gerne virke med min D-Link DIR-655 ikke? Vil bare gerne være 100% sikker :D

  • kan ikke se nogen grund til den ikke skulle virke


    de understøtter begge 802.11n standard og understøtter begge WPA2/WPA.. så medmindre du har sat mac addresse beskyttelse på din router burde det virke uden problemer

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Selv MAC addresse beskyttelse, burde den jo understøtte, da alle NIC'er har en MAC addresse, om de vil det eller ej. :) (Men når dét så er sagt, så er det en ringe beskyttelse, smid hellere noget WPA2 på eller stærkere)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Selv MAC addresse beskyttelse, burde den jo understøtte, da alle NIC'er har en MAC addresse, om de vil det eller ej. :) (Men når dét så er sagt, så er det en ringe beskyttelse, smid hellere noget WPA2 på eller stærkere)


    hehe sry, fik vist udtrykt mig lidt uheldigt :)


    mente at hvis der var sat MAC addresse beskyttelse på routeren så addressen ikke var godkendt ville det ikke virke.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his