Sony VS Acer

  • Hej.


    Jeg er ved at lede efter en bærbar der skal erstatte min gamle stationær.
    Jeg har kigget lidt på følgende to modeller fra henholdsvis Sony og Acer.
    De minder meget om hinanden på nær nogle få punkter.


    Acer koster 6499 i computer city
    http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4072219


    Sony koster 6895 hos mm-vision.dk
    http://www.mm-vision.dk/produk…nu=notebook&varenr=698693


    I starten hældte jeg mest til sony da den har det absolut lækreste design, men i den eneste test af den jeg har kunnet finde får den tæsk for dens skærm og rasle støj fra harddisken.


    Acern er ikke helt så lækker i designet, men tilgengæld er den billigere, har større harddisk og så har acer generelt et godt ry og et af de lavest fejlprocent på bærbar der bliver solgt herhjemme.


    Nogen der har erfaring med en af de pågældende modeller, eller evt. andre forslag i samme klasse?
    7000kr er absolut maks.


    På forhånd tak for hjælpen.

  • hvis du vil have noget dårligt kvali så tag aceren, Sonys bærbar er virkelige lækker og har kun hørt godt om dem, men du kan også kigge på en asus så er du sikker på ikke at gå helt galt i byen

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Jeg stemte også Sony. De er lækre og jeg har ikke meget fidus til Acer. Følg evt. med i denne tråd. Bare se bort fra alt det spam, der er i den.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Klart Acer, har aldrig set nogle acere med varmeproblemer, de gamle havde nok lidt dårlig kvalitet, men det er så også kun det.
    Jeg synes at Sony's VAIO er sindsygt grimme, og de er dyre.

  • Sony er valgt.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • valgte også sony .. da jeg bedre kan lide deres design osv.

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D


  • Formoder det blot er en personlig mening. De to Amilo´s jeg har haft har været i rigtig god kvalitet.
    Mht. Acer, så har min datter en af slagsen og den virker forbavsende godt, set ift. den behandling den 8-årige tøs giver den.
    Jeg har aldrig prøvet en Sony, men anbefalede sådan en Vaio til en kollega, som er meget begejstret for den. Anbefalede ellers en MacBook Pro, men han mente den var for dyr...
    Stemte Sony!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Formoder det blot er en personlig mening. De to Amilo´s jeg har haft har været i rigtig god kvalitet.
    Mht. Acer, så har min datter en af slagsen og den virker forbavsende godt, set ift. den behandling den 8-årige tøs giver den.
    Jeg har aldrig prøvet en Sony, men anbefalede sådan en Vaio til en kollega, som er meget begejstret for den. Anbefalede ellers en MacBook Pro, men han mente den var for dyr...
    Stemte Sony!


    Jeg mener fujitsu siemens generelt. Både min bror og mine forældre har haft en fs, og de er begge gået i stykker. Det var stationære.


    To af mine venenr har også haft en hver. Eller seks for den enes skyld, og så mange gange er den blevet ombyttet, fordi den ikke virker.
    Den anden er også gået i stykker.


    Altså ikke en særlig god statistik.



    Med Acer har jeg selv ret dårlige erfaringer. Du kan have været heldig, men der er altså mange der går i stykker.

  • Kender ikke kvaliteten af sony's laptops, men jeg kender kvaliteten af Acer's.......... Så derfor er Sony valgt!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.