Hjælp til valg af blu ray afspiller/receiver

  • Hey Tweakers...


    Jeg har dette Home cinema surround sæt: Sony DAV DZ500f
    Sony DAV DZ500f


    Men receiveren som følger med dette sæt har ingen optisk indgang, hvilket betyder at jeg ikke kan sætte min xbox360 til denne med et optisk kabel. Dette er et problem da lyden fra min xbox pt. føres ind i mit tv, for så at blive ført videre til receiveren, som så kun sender lyden ud i stereo.
    Den eneste tidspunkt "Sony DAV DZ500f" kan sende lyden ud i 5.1 surround, er hvis man afspiller en DVD fra denne, som har 5.1 lydspor.


    Altså kunne jeg godt tænke mig en ny receiver, som jeg kan tilslutte mine nuværende højtalere og subwoofer til, da disse lever fint op til mit behov. Derudover skal receiveren have min. 1 optisk indgang, og kunne afspille Blu Ray film i stedet for kun DVD.


    Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde hvad jeg skal bruge!?
    Jeg har ikke det store behov for dyrt HIFI, så max pris ca. 2500kr.


    Hvis man ikke kan få en receiver som kan afspille Blu Ray, er det helt ok med en Blu ray afspiller og en receiver hver for sig. Så længe afspilleren kan tilsluttes receiveren, sådan at der kommer rigtig surround ud af højtalerne.


    Håber der er nogen som forstår hvad jeg mener, og ved om dette kan lade sig gøre til prisen.
    På forhånd tak for hjælpen. :D