Fejl ved opstart - brugerprofil kan ikke indlæses

  • Hej alle


    Jeg har fået et stort problem med min computer. Den skriver nu følgende:


    "Tjenesten tjenesten brugerprofil blev ikke logget på"
    "Brugerprofilen kan ikke indlæses"


    Jeg har ingen mulighed for at komme videre fra den skærm. Jeg kan kun enten lukke ned eller genstarte.


    Jeg har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand med F8 men det kan den ikke.
    Jeg har også forsøgt at reparere ved at indsætte min windows-cd i drevet kan den kan ikke boote fra cd-drevet.


    Den eneste årsag til problemet som jeg kan komme på er, at jeg glemte at tage en DVD ud af drevet i går. Derfor startede computeren op med denne dvd i drevet. Kan det være årsagen?


    Hvad i al verden gør jeg nu. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig.


    kh
    Torben

  • Sikker på du gør det rigtigt når du booter fra CD? Det har intet med windows at gøre så det burde jo virke:)

  • Hej
    Nej jeg er slet ikke sikker på at jeg gør det rigtigt. Det er første gang at jeg bevæger mig rundt i BIOS.


    Jeg har forsøgt at sætte den op til at den skal boote fra cdrom først. Jeg har vedhæftet nogle billeder af opsætningen så man kan se hvordan det ser ud.


    Af en eller anden grund står "Select a boot first device" til Floppy og HD. Jeg kan ikke ændre opsætningen på den side. Her fungerer piletasterne eller esc ikke. Jeg kan kun komme fra den side ved at lukke/genstarte computeren.



    ;( ;(


    Håber I kan hjælpe

  • Når den står sådan der så skulle den boote fra CD, men husk at trykke på en knap når den skriver det:) Alternativt kan du som regel trykke F8, F10 eller F12 når du booter så kommer der en boot menu hvor du kan vælge hvilket device du vil boote fra.

  • Hej


    Jeg har både prøvet at trykke på en tast, på f8, f10 og f12 - uden held.


    Jeg vedhæfter lige endnu et billede af "Select a boot first device". Der står et plus på HD, og jeg kan ikke ændre noget med piletasterne og enter... Den blå bjælke flytter sig ikke.


    Kh
    Torben

  • Efter mange timer og en hel del kopper kaffe fandt jeg løsningen på at den ikke kan starte i fejlsikret tilstand: Den havde et trådløst tastetur. Det løste problemet da den fik et med kabel :$


    En systemgendannelse senere og vi er kørende igen :9xo


    Tak til dem der gav gode råd under vejs


    kh
    Torben