Hvilket Kabinet?

  • Godaften folkens


    Jeg er på jagt efter et nyt kabinet og håbede på at i kan hjælpe mig lidt på vej med nogle forslag :9xo


    Kabinettet skal være meget Vandkølings-venligt, og helst en stort tower.


    Jeg har kigget en hel del på et Cooler Master HAF 932 Men ville gerne vide om det er et godt/skidt valg?


    Tak på forhånd ;)

  • Coolermaster CM690 II kunne osse være en mulighed ?


    Antec 182/183/193, Silverstone, Lian-Li, Cosair obsidian 800D


    Mulighederne er ubegrænsede, kun et spørgsmål om smag og pengepung.


    Mener det er Rasmus66 herinde som har haft et Cosmos fulltower kabinet, det er som skabt til vandkøling.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Hold dig fra Antecs 900/1200 serier. De har gummihuller til vandkøling men har absolut ikke størrelsen indvendig til at indeholde kølingen. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Coolermaster CM690 II har jeg også kigget en del på.. det virker også som et godt kabi til vandkøling, og lige lidt billigere .. men synes godt nok jeg er i tvivl. Hvor svært kan det dog være at vælge et kabinet..hehe :crazyeyes:


    HerrMansen: Er glad for at du lige siger det, for jeg sad faktisk lige og kiggede på det "nine hundred", men det er nu udelukket. Så langt, så godt :cheers:

  • Efter at have stiftet bekendskab med Lian Li, så er jeg blevet fanboy! Ligemeget om det har været fuld tower, midi eller noget andet spøjst, så synes jeg at de levere varen hver gang. Også er det i ren alu.


    Det vejer bare mindre og ser bare bedre ud! (Jeg mangler en smiley for ren "love"! )


    Hvis det er et kabinet du vil beholde i lang tid og du ønsker kvalitet, så køb Lian Li.... 'nuff said!

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Der kan jeg kun være enig, når først man har haft fingerene i Lian-Li, så er der ingenting som bare kommer tæt på og der er ingen vej tilbage.
    Jeg købte et nyt specialbygget Lian-Li efter at have haft et Antec P183 i 1 år, som jeg var ganske udemærket tilfreds med, men det er bare ikke Lian-Li kvalitet, der manglede altså bare noget.


    Jeg var dum nok til at sælge mit gamle Lian-Li fulltower til en kammi og ville prøve noget andet, der var ligesom at Skoda er en bil men det er altså ikke en Ferrari, den smoothness og detaljer det er simpelthen alle pengene værd.


    Aaahhh, Silverstone og NZXT kan altså osse lave noget som sparker numse når vi er oppe i de højere prislag.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har de sidste ca. 10 år ik haft andet end Lian li og i min verden er det toppen af poppen. ingen tvivel om det.


    Det kan være de ikke laver lige så smart forberedelse til vand altid men den måde de er opbygget gør de er så utrolig nemt og modde så det bliver perfect til vand.


    Lige nu har jeg Cooler Master 840. bestemt også en godt kabinet, og med masser plads til vand, har HW labs 360 GTX og 240 GT radiator i det nu og der er stadig ok plads tilbage.


    Men savner stadig et lian li, og regner med og skifte tilbage til det inden så længe.

    Main
    ->Asus Sabertooth P67 - Intel i7 2600K @ 4,5Ghz / H2O<-
    ->16Gb Corsair Vantage CL8 DDR3 1600mHz<-
    ->ASUS GTX570 DirectCU II<-
    ->Corsair Force Series 3 240Gb - 2 x Samsung 750Gb<-
    ->Lian Li PC-B25F - Corsair HX1000W<-
    Laptop ASUS N53SN-SZ174V
    ->Intel i7-2630QM 2,9Ghz<-
    ->8Gb DDR3 1333 MHz<-
    ->NVIDIA GeForce GT 550M<-
    ->SSD Kingston 128Gb - HDD 640 GB<-

  • jeg har et Cooler-Master CM690II Advanced og er 100% glad for det, skiftede det ud med mit store Cooler-Master Stacker 830 NVIDIA Edition har ik fortrudt det, da jeg ønskede et mindre kabinet og har jeg os fået med CM690II Advanced lige før du faktisk ka tage alt ud med fingerne, men du ska bare være opmærksom på at bagpladen som bundkortet sidder på kan ikke tage ud, den sidder fast.

  • Hader Coolermaster CM690 II og andre kabineter de har lavet i den stil, men det er jo fuldt ud en smag sag.


    Hader tool less systemer der er lavet af plastik, metal / alu systemer ellers gider jeg det ikke. så vil jeg meget heller have en skrue.


    Jamen kig på deres hjemme side og så i full tower, der er gode billeder. men alle deres full tower kan bruges vil jeg mene, de fleste af dem skal der måske moddes lidt for det da de ikke er klar ud af kasse til og montere en 360 radiator.


    Men når de har moddet er det også det mere perfekt til det du ønsker.

    Main
    ->Asus Sabertooth P67 - Intel i7 2600K @ 4,5Ghz / H2O<-
    ->16Gb Corsair Vantage CL8 DDR3 1600mHz<-
    ->ASUS GTX570 DirectCU II<-
    ->Corsair Force Series 3 240Gb - 2 x Samsung 750Gb<-
    ->Lian Li PC-B25F - Corsair HX1000W<-
    Laptop ASUS N53SN-SZ174V
    ->Intel i7-2630QM 2,9Ghz<-
    ->8Gb DDR3 1333 MHz<-
    ->NVIDIA GeForce GT 550M<-
    ->SSD Kingston 128Gb - HDD 640 GB<-

  • nu er det så et budget kabi KEFiR lavet til at kun må koste $100 og det "mess" de bruger på front helt til top og bag ud gir meget køling selv om der ingen blæser er, det "tool-less" til cd 5"25 bays can tages af, og så ka du bruge skruer hvis du vil det, er ik noget problem.


    Plus du får et dust filter/ støv filter til din psu os. Den her os finger skruer til alle slots bag i, så du ik ska bruge skrue trækker til det.

  • Hey Aagge


    Vis du har pengene er der jo også Corsair Obsidian Series 800D det er et utroligt fedt kabinet og det har nogen rigtig cool features, hele kabinettet er delt op i køle rum plus du kan gemme alle dine kabler så du får et rigtig fedt stil rent kabinet, der er også rør føringer til dine køleslanger til vandkølingen



    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636700


    her er en lille film om kabinetet


    http://www.youtube.com/watch?v=6xsOzJfgzFY&feature=fvsr


    lige en mere
    http://www.youtube.com/watch?v=QHi_nsofbhA&feature=related
    part 2
    http://www.youtube.com/watch?v=OAM6tt8dwrA&NR=1



  • puha, det er ellers et rigtig lækkert kabinet, men prisen er nok lige i overkanten lige nu, da jeg også skal have bestilt nogle nye dele til vandkølingen. Men elsker alle de features i det kabinet, specielt alt det med kabel/slange føringen i det..mums :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagge



    puha, det er ellers et rigtig lækkert kabinet, men prisen er nok lige i overkanten lige nu, da jeg også skal have bestilt nogle nye dele til vandkølingen. Men elsker alle de features i det kabinet, specielt alt det med kabel/slange føringen i det..mums :D


    ja det er super fedt er virklig glad for mit men var det ikke en ide at vente med kabinet og spare op til det for det er rigtig nice