Varmeproblemer? 51 grader idle.

  • Hej.


    Jeg købte for 4 dage siden denne helt nye computer:


    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99102&type=pcsystem



    Der er dog opstået det "problem", at CPU'en imens jeg skriver her nemt runder de 50 grader, og rammer de 75 grader når jeg har spillet i 10 min.


    Kan se at der ikke var nogen blæsere i kabinettet, så jeg har prøvet at montere 2, men det hjælper ikke synderligt.



    Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt? Er det bare kabinettet, der har MEGET dårligt airflow, eller er det noget andet.



    Vil det hjælpe at montere endnu flere blæsere :P ?


    CPU køleren: Scythe Schuriken Super silent køler



    Syntes bare at det er træls hvis det bliver for varm, da det lyder som om CPUens max ligger på 62-65 grader.

  • Til at måle din temp på cpu


    http://www.techpowerup.com/realtemp/


    Kunne osse være at din køler ikke rigtig har ordentlig kontakt til CPU, check lige op på det ;), men umiddelbart lyder det som forkert sensormåling hvis din CPU har max til 65 og din viser 75 under load med den køler.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • "RealTemp will not work on computers based on the Intel Pentium 4 or on AMD CPUs. "


    Det er en AMD 965BE jeg har :D


    Prøver lige at høre mm-vision om, hvad de siger til at jeg checker om køleren sidder rigtigt, og smider noget nyt kølepasta på. Jeg vil helst ikke miste garantien hos dem :P


    Men hvis jeg får lov, kan min bror sagtens putte noget nyt på.



    Edit:


    Sådan som jeg har læst det, så skulle 62 grader være "max" for min cpu. Alt over kan skade den, og er meget dårligt for den...

  • Er det gfx passiv kølet, jeg vil skyde på det er det der er 81 grader, nu skal man tage det med et gran salt men varmt er det.
    Edith: Nej det er det vist ikke. Hmm ser mærkeligt ud hvertfald.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().


  • Det er jo ikke katastrofalt men dog vil jeg sige det er en andelse for højt når computeren ikke er presset på nogen måde.
    Jeg synes du skal snakke med dem inde på top data eller hvor du har købt den.
    Kan godt ha en mistanke om den køler ikke sider rigtig eller har enten for meget eller for lidt pasta monteret.
    Men da det er en samlet computer skal du lige snakke med dem før du begynder på at pille noget af selv. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Tog lige ditto på min.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hey! The problem is in "super silent" cooler. According to description http://www.mm-vision.dk/produk…vis&menu=pc&varenr=601845 it is not compatible with Phenom-2 processors(only with Phenom-1, but there is a big difference). Specially for the hottest version of it that you have. Actually this temperatures are not deadly to your CPU- but not normal either. At the moment I would be worried about that 81C your have on "Temp 3".


    By the way- I think it is not very fair for the computer company to sell the top speed overclockers version of CPU (which 965-BE is) with a sh...ty HTPC "silent" cooler.


    P.S: Have you looked in BIOS settings? There are different CPU Cooler settings there like "Silent Mode"/ "Optimal"/ "Performance". Try to find balance between noise and temps.