Trådløs NAS

  • Der findes ingen rigtige trådløse NAS's. Der er nogle få, men de levere utrolig dårlig performance.


    Hvis jeg var dig ville jeg i stedet kikke på en Synology DS410 Disk Station. Den kan have 4 diske i. Dertil køber du så en trådløs router med N-standarden. Du kobler så routeren til NAS'en vha. kabel. og den trådløse router skal så agere som accespoint(AP).


    Det er vigtigt du finder en NAS med gigabit LAN porte.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Vi kunne godt bruge noget mere info...


    Når du skriver trådløs NAS, mener du så en router hvori der er indbygget NAS, eller bare en NAS hvori der er et trådløst netkort indbygget, så den kan forbinde til et eksisterende trådløst netværk?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Vi kunne godt bruge noget mere info...


    Når du skriver trådløs NAS, mener du så en router hvori der er indbygget NAS, eller bare en NAS hvori der er et trådløst netkort indbygget, så den kan forbinde til et eksisterende trådløst netværk?


    Ja en NAS hvori der er et trådløst netkort indbygget, så den kan forbinde til et eksisterende trådløst netværk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Vi kunne godt bruge noget mere info...


    Når du skriver trådløs NAS, mener du så en router hvori der er indbygget NAS, eller bare en NAS hvori der er et trådløst netkort indbygget, så den kan forbinde til et eksisterende trådløst netværk?


    Kan virkelig ikke se hvordan man kan forstå det på andre måder, end det jeg gjorde.


    og jeg har givet manden det svar som han kan bruge. Han behøver selvfølgelig ikke at bruge den NAS som jeg nævner, bare hvad jeg kan anbefale.


    Så det er jo bare at komme i gang med at læse en masse tests igennem for forskellige routere og NAS's. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Txfire


    Ja en NAS hvori der er et trådløst netkort indbygget, så den kan forbinde til et eksisterende trådløst netværk


    Så er det rigtigt nok at det du sandsynligvis får det bedste resultat ud af at købe en god NAS, f.eks. Synology eller QNAP og en enhed til at fungere som bridge (ikke access point).


    Med hensyn til hvad du køber til at fungere som bridge, er det ikke helt lige gyldigt, nogle routere kan fungere som bridge, men langt fra alle, det afhænger typisk af deres firmware.


    Der findes enheder specifikt møntet på det, som f.eks. den her: LINK
    Men den er også noget dyr og ikke nødvendigvis det bedste valg.


    En anden ide kunne også være at kigge på en løsning med netværk igennem el ledningerne (powerline, homePNA og hvad det nu ellers hedder), især hvis der er mange trådløse netværk i nærheden kan det give problemer.


    Ellers vil jeg igen understrege at det er langt bedre at få trukket et almindeligt kabel til NASen fra din router/switch, selv med 802.11n trådløst netværk er du langt fra de 300mbit, som den teoretiske båndbredde er. Det vil derfor være det trådløse netværk der sætter båndbredde begrænsningen.


    Ellers hvis du har behov for at undersøge markedet for trådløse routere og NAS' så vil jeg anbefale den glimrende hjemmeside smallnetbuilder.com, de laver nogle rigtige gode anmeldelser omend noget tekniske og de har nogle fantastiske charts til at sammenligne performance.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hmm... lidt googling gav mig følgende svar


    Ja og nej.... som standard er de indstillinger der skal bruges for at få dir-855 smidt i bridge mode skjult, så det skal gøres synligt først på en noget bizar måde....


    Her er et link til det information jeg fandt: LINK (reply# 3)


    Bemærk at du ikke kan bruge den dlink router i begge ender(både som accesspoint og som bridge), den kan naturligvis kun stå et af stederne.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Svarer du ikke lidt på spørgsmål der aldrig er blevet stillet?


    Som jeg læser det er det ikke nødvendigvis et krav at NAS'en skal stå langt fra routeren, men at der bare skal være adgang til den fra det trådløse net.


    Det må OP jo svare på...


    Hvis det ikke er tilfældet at NAS'en skal stå langt fra din nuværnde (trådløse) router, så skal den bare tilsluttes den nuværende router med et kabel til en af LAN portene og så er du kørende.


    /ask


  • Mange tak.


    Det var præcis det jeg mente med at den skulle agere som AP(acces point)..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650