Monitor hjælp

  • Hey Tweak :D
    Jeg skal have et TV snart, der skal bruges til at spiller ps3 og se "Boxer TV". Så jeg tænkte kommer det ikke til at se bedre ud når jeg spiller ps3 hvis jeg nu køber en computer monitor med hdmi istedet for et normalt TV ? :D Og hvis jeg nu køber sådan en 120 hz 3d skærm vil det så virke med ps3ens 3d ?


    På forhånd tak :D
    /gamlejesper

  • Nu er det ikke for at bashe dig eller noget i den retning.


    En 120Hz skærm kræver at man bruger de der famøse briller for at få den 3D effekt og om det så overhovedet virker fuldt ud eller ikke og er det værd i den sidste ende, skal jeg lave være usagt.
    Om du overhovedet kan udnytte det på en PS3 aner jeg ikke.


    Prøv at spørge Bubbi her fra siden, jeg mener han spiller en del konsolspil osse, men umiddelbart ville jeg investere i et godt fladskærms tv i stedet for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Okay tak :D Det var også min plan, altså at købe et godt 1080p lcd eller plasma. Hvad vil i anbefale lcd eller plasma ?

  • Jeg vil anbefale at du går ned i den nærmeste fona eller tilsvarende og kigger på hhv. lcd og plasma. Der er nogen der ikke synes der er den store forskel mens andre synes at plasma har et mere naturligt billede. Det er så individuelt at man er nødt til at se skærmene i action også selvom de måske ikke altid er sat super godt op i tv-forretningerne:)


    Jeg synes især det er ved TV-kigning der er forskel mens konsolspillene på de tv jeg kigger på "til daglig" er noget nærd det samme.
    Har selv plasma(Panasonic G10) + xbox og det spiller glimragende - det er især spil som Forza, fifa og Gears of war jeg spiller så dækker lidt af alle genre og billedet står altid skarp:)


    Plasma sluger en del mere strøm og det er også værd at tage med i overvejelserne især hvis man ikke synes der er nogen nævnværdig forskel i billedekvaliteten.

  • Ja, du skulle kunne udnytte en 3D skærm med PS3'ens nye 3d firmware - hvordan det ser ud med tilslutninger (3D kræver jo nok to DVI stik for at køre f.eks.) ved jeg ikke, men man må jo gå ud fra at de har tænkt sig at bruge HDMI interfacet til at overføre 3D billedet.


    Er firmwaret egentligt bagudkompatibelt? (ala. Generisk 3d effekt), eller skal udgiveren lave en patch til hvert spil? :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |